De-a lungul anului 2020, IRES a evaluat constant, prin intermediul a 15 valuri de sondaje, modul în care pandemia a influențat percepțiile, dar și comportamentele românilor.
In privinta statului la coadă, acesta rămâne o constantă în viața românilor. Față de acum 10 ani, în ultimii doi ani sunt cu 50% mai mulți români care spun că au stat la o coadă, chiar dacă proporția celor care fac cumpărături online este în creștere cu aproape 10%, potrivit comunicatului.
Două treimi dintre românii intervievați au stat la cel puțin o coadă în 2020, similar cu 2018, un procent mai ridicat decât în anii anteriori. Respondenții din urban au declarat în măsură mai mare că au stat la coadă, iar proporțiile celor care au făcut acest lucru este mai mare odată cu creșterea nivelului de educație și scăderea în vârstă.
Aproape șase din zece intervievați au cumpărat în 2020 ceva mai scump de 1000 lei, procent asemănător cu al respondenților care declarau același lucru privitor la 2018, dar mai mult decât în valurile precedente ale cercetării. Bărbații și cei cu vârsta între 36-50 ani, iar procentele sunt în creștere odată cu creșterea nivelului de educație.
Șase din zece intervievați menționează că au cumpărat un produs de pe internet în 2020, procent mai mare decât cel al respondenților care spun același lucru cu privire la 2018. Cei care au făcut astfel de achiziții sunt mai curând bărbați, din mediul urban, iar proporțiile cresc odată cu nivelul de educație și scad odată cu înaintarea în vârstă a intervievaților.
Fișa tehnică a studiului:
Volumul eșantionului: 1.085 indivizi de 18 ani și peste
Tipul eșantionului: simplu, aleatoriu, reprezentativ la nivel național
Reprezentativitate: eroare maximă tolerată de ± 3,03%
Perioada realizării anchetei: 18 – 21 decembrie 2020
Metoda: Datele au fost culeseprin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing)
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: