[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Numarul de abonati MyBRD Mobile a crescut cu peste o treime in 2018, ajungand la 625.000

7 februarie 2019

Gradul de echipare a clienţilor persoane fizice (număr mediu de produse pe client activ) a crescut la 4,23 de la 4,16 la sfârşitul lui 2017. Numărul abonaţilor la serviciile de internet şi mobile banking a crescut cu +15% faţă de sfârşitul lui 2017, rata de adoptare a serviciului de mobile banking crescând rapid (numărul de abonaţi MyBRD Mobile a crescut cu +36%), potrivit comunicatului de prezentare a rezultatelor financiare.

In valori nominale, dinamica inregistrata pe contractele de banking la distanta inseamna ca banca a incheiat anul 2018 cu 1,60 mil. de contracte, dintre care 625.600 pe My BRD Mobile si 974.400 pe My BRD Net.


In comunicatul bancii nu se spune nimic despre evolutia numarului de clienti, in general, in cursul anului 2018. Presupunand ca a ramas relativ constant cu cel inregistrat la finele anului 2017, asta inseamna 2,33 mil. de clienti activi, dintre care 2,19 mil. de clienti persoane fizice.

Plecand de la aceste cifre, se poate spune ca, dupa mai bine de 15 ani de la lansarea primului serviciu de mobile banking al BRD (este vorba de Mobilis, lansat in parteneriat cu Orange in martie 2003), acest serviciu de accesare a bancii de la distanta, prin intermediul telefonului mobil, este contractat (nu stim daca si utilizat efectiv), de numai unul din patru dintre clientii bancii. Lansarea serviciului My BRD Mobile, cu o serie de facilitati suplimentare (scanarea codului de bare al facturilor, transferurile către coduri QR şi către numere de telefon dar si transferul prin simpla atingere a două telefoane), s-a produs  in noiembrie 2013.

*numar de contracte (mii)

Venitul net bancar la nivelul Grupului BRD în anul 2018 a atins 3.117 milioane RON, în creștere cu +11,9% în dinamică anuală, determinată de contribuția pozitivă a tuturor categoriilor de venituri. „Veniturile nete din comisioane au crescut cu +4,5% față de anul precedent, în principal datorită evoluției dinamice a activității pe segmentul cardurilor și a serviciilor de depozitare și custodie, precum și creșterii volumelor de tranzacții. ”

De asemenea, odată cu lansarea ContAll, o funcţionalitate de agregare de conturi ce le permite utilizatorilor MyBRD Mobile sa aibă o imagine completă şi rapidă a tuturor conturilor bancare pe care le deţin la BRD şi la alte bănci, „BRD şi-a poziţionat oferta comercială în prim-planul inovaţiei bancare”. Clienţii pot acum să consulte, într-un singur loc, informaţii complete despre soldul contului curent, istoricul tranzacţiilor, credite, carduri de credit, depozite la termen şi conturi de economii.

Profitul net al Grupului BRD a atins 1.565 milioane RON în 2018, în creștere cu +10,6% față de anul precedent.

BRD – Groupe Société Générale operează o reţea de 723 de unităţi. De asemene, BRD are un portofoliu de circa 2,4 milioane de carduri şi o reţea de acceptare de aproximativ 28 000 POS-uri şi aproape 1 600 ATM-uri.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?