Unul din 10 români (9%) deţine criptomonede în timp ce 33% dintre ei vor să cumpere, conform unui studiu realizat de Luno, o platformă globală care permite tranzacţionarea de criptomonede. Conform studiului citat de Agerpres, 97% din totalul respondenţilor români a spus că sunt fie familiarizaţi (58%), fie au auzit (39%) despre conceptul de criptomonede.
Majoritatea românilor cumpără criptomonede pentru că le apreciază drept o investiţie (68%) sau un instrument de plată online (23%). Un număr mai mic de respondenţi folosesc criptomonedele pentru a transfera bani familiei sau prietenilor (7%). Jumătate dintre respondenti, care ştiu ce sunt criptomonedele, le consideră o investiţie profitabilă, în timp ce un sfert admite că sunt dificil de folosit.
În plus, 63% dintre respondenţi admite că le-ar plăcea să plătească cu monede digitale în magazine, dacă ar fi disponibilă o astfel de opţiune.
Securitatea criptomonedelor reprezintă un aspect important pentru români. 31% dintre respondenţi consideră că monedele digitale reprezintă o investiţie sigură, 27% au ales alte variante de răspuns, în timp ce 43% au îndoieli cu privire la ce să răspundă.
Potrivit respondenţilor, pentru a le câştiga încrederea, ar trebui abordate aspecte privind reducerea riscului de pierdere a banilor prin prevenirea atacurilor hackerilor (45%), existenţa unui furnizor de încredere (35%), o volatilitate scăzută a valorii criptomonedelor (34%) şi o poziţie clară a guvernului şi a instituţiilor financiare privind legalitatea acestora (21%).
Lipsa informării este un alt factor care îi împiedică pe români să cumpere criptomonede. 38% dintre cei care ştiu ce sunt acestea spun că ştiu suficient pentru a le comercializa în siguranţă, 21% au optat pentru alte variante de răspuns, în timp ce 40% nu sunt siguri de răspuns.
Respondenţii se educă de obicei cu privire valutele digitale în social media (56%), în presa şi portalurile specializate (38%). Familia şi prietenii sunt, de asemenea, o sursă populară de informaţii despre acest subiect (34%), în timp ce 23% au menţionat campaniile sociale.
Magdalena Gołębiewska, Country Manager al companiei Luno, iniţiatorul cercetării, a precizat: „Rezultatele cercetării demonstrează încă o dată că românii au un grad ridicat de alfabetizare digitală şi un entuziasm nelimitat faţă de noile tehnologii şi inovaţii. Preferinţa pentru Bitcoin este evidentă în cazul românilor, devenind sinonim pentru monedele digitale, cu o pondere de aproape două treimi din piaţă”.
Luno este o platformă ce oferă monede digitale (Bitcoin şi Ethereum) şi care le permite tuturor utilizatorilor să le tranzacţioneze. Compania operează în peste 40 de ţări şi are birouri în Londra, Singapore şi Cape Town. Acesta are o echipă formată din peste 200 de profesionişti cu experienţă în tehnologie şi finanţe. Printre acţionarii săi principali se află Naspers, un magnat global în domeniul IT şi e-commerce, proprietar al unor platforme binecunoscute, precum PayU, Kreditech şi Showmax. În 2018, Luno a fost recunoscută ca fiind compania de tehnologie din Marea Britanie care a înregistrat cea mai rapidă creştere, în cadrul concursului Tech5, organizat de Adyen şi TWN.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: