[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

8 din 10 vizitatori online renunta la cosul de cumparaturi – pretul si lipsa detaliilor, care genereaza neincredere, sunt principalele motive

19 ianuarie 2016

Cel putin asa arata datele Teamshare, una dintre platformele de e-commerce integrate din Romania, care mai precizeaza ca procentul este unul similar cu cel intalnit in magazinele offline, unde clientii testeaza, probeaza si analizeaza mai multe produse inainte de a cumpara.

”Adaugarea produselor in cos nu presupne neaparat intentia de cumparare. Multi utilizatori folosesc cosul de cumparaturi pe post de wishlist. Ei sunt inca in etapa de ”vanare a preturilor”, evalueaza alte oferte sau conditii de livrare mai rapide. Decizia vine mai tarziu, dupa ce probabil utilizatorul a adaugat acelasi produs in cosurile de pe mai multe site-uri. Odata ce utilizatorul a decis sa achizitioneze, mici obstacole, precum un formular de comanda cu doua-trei campuri in plus de completat nu duc la abandonarea cosului”, spune Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania ce dezvolta platforma Teamshare.

Este adevarat, adauga acesta, ca procesele de checkout complicate pot face utilizatorul sa se razgandeasca, mai ales daca are si alte optiuni.

Potrivit expertilor Teamshare, motivele care ii determina pe 6 pana la 8 din 10 vizitatori ai site-urilor sa renunte la cosul de cumparaturi sunt numeroase. Printre acestea se numara pretul, indecizia fata de achizitie sau lipsa tuturor detaliilor despre produs si transportul/livrarea acestuia.

Cumparatorii pot fi motivati sa nu mai abandoneze cosul de cumparaturi prin cateva metode si instrumente esentiale pentru cumparator. Unul dintre cele mai importante este un checkout simplu, cu date minime de creare cont, eventual si logare imediata prin retele sociale. Si chat-ul online este important, oferindu-i utilizatorului posibilitatea de a intra rapid in legatura cu departamentul de suport, in cazul in care intampina greutati. Numarul de telefon si adresa fizica specificate clar in pagina de contact sunt esentiale, dat fiind faptul ca utilizatorii evita sa cumpere de pe site-urile care se limiteaza la un formular de contact si cel mult o adresa de e-mail.

De asemenea, implementarea unor instrumente de remarketing prin e-mail, bannere, reclame text sau video vor ajuta clientul sa revina in magazinul online pentru fiealizarea comenzii. Iar in cazul in care achizitia se face intr-un interval limitat de timp, voucherele si cupoanele de reduceri vor convinge rapid cumparatorul. Un alt factor esential pentru achitarea cosului este politica de retur si garantie clara si simpla pentru utilizator, care va avea un plus de incredere in comerciant.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?