[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

200.000 de utilizatori de mobile banking in Romania

28 noiembrie 2011

28 noiembrie, 2011 – Dupa 10 ani de la primele servicii oferite clientilor prin intermediul telefonului mobil, Raiffeisen Bank Romania inregistreaza 70.000 de utilizatori, dintre care 30.000 pe serviciul SmartTel si 40.000 pe aplicatia de mobile banking. „Nu putem considera ca ceea ce s-a intamplat pana acum a fost un succes”, a declarat Radu Topliceanu, Executive Director – Private Individual Customers Area la Raiffeisen Bank Romania, in cadrul conferintei „Mobile payments, evolutie sau revolutie” organizata de FinMedia.

Dupa primele patru saptamani de la relansarea aplicatiei de mobile banking pentru smartphone-uri (sistemele iPhone si Android), RZB Romania inregistreaza 7.000 de clienti care au descarcat aplicatia dintre care 6.000 au devenit utilizatori (cateva sute fiind angajati ai bancii). „In mai putin de o luna s-au efectuat 3.000 de plati prin mobile banking. Speram ca in urmatorul an sa putem migra cat mai multi dintre cei 300.000 de clienti pe Internet banking catre aplicatia de mobile banking”.

Cu toate acestea, oficialul RZB recunoaste: „sunt reticent in a spune ca mobile banking-ul va schimba modul in care se va desfasura activitatea bancara in viitor”.

Prezent la eveniment, vicepresedintele Banca Transilvania, dl. Leontin Toderici, a declarat ca pe mobile banking „suntem comparabili cu Raiffeisen Bank, avem cateva mii de clienti de la relansarea platformei de Internet Banking” (n.r. aplicatia de mobile fiind integrata in aceasta). „Autentificarea prin SMS a reprezentat o premiera pe piata romaneasca si a fost foarte bine primita de clienti”.

Reprezentantii ambelor banci sunt de acord ca pentru a atrage cat mai multi clienti pe mobile banking, serviciul nu trebuie oferit gratuit. „Orientarea catre client nu trebuie sa insemne gatuitate totala”, considera Topliceanu, in vreme ce Toderici apreciaza ca „trebuie sa le oferim cat mai multe produse clientilor pentru care acestia sa plateasca mai putin”.

Cele mai recente date centralizate de MCSI releva faptul ca la finele semestrului II din acest an, numarul utilizatorilor de mobile banking a depasit pentru prima oara pragul de 200.000 (grafic alaturat). Cifra raportata de banci este de cinci ori mai mare decat cea inregistrata in urma cu doi ani. Datele au la baza raportarile a cinci banci: Raiffeisen Bank, BRD, BCR, Mkb Nextebank si Banca Transilvania, institutii care au licenta pentru mobile banking autorizata de catre MCSI.

In prima parte a anului viitor, alte doua banci vor lansa proiecte de mobile banking, una dintre acestea fiind chiar CEC Bank.

Evolutia surprinsa de grafic este cel putin surprinzatoare si pune sub semnul intrebarii tendinta pentru ca este foarte putin probabil un scenariu in care sa creasca numarul utilizatorilor in timp ce numarul tranzactiilor scade. Din pacate, sunt singurele date centralizate oficial de o institutie romaneasca  pe tema mobile banking-ului, bancile avand obligatia prin lege de a raporta la MCSI situatia privind instrumentele de plata cu acces la distanta.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?