Numărul celor care au făcut tranzacţii digitale online în ultimii 10 ani în totalul utilizatorilor de internet a crescut de la 11% în 2012 până la 51% în 2022. „Acest lucru înseamnă 40 puncte procentuale, ceea ce ne situează în top 3 în Europa după ţări precum Estonia, Ungaria, unde avem creşteri de aproximativ 45%, iar noi suntem cot la cot cu Cehia”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa România, în cadrul conferinţei ZF eCommerce Summit 2023.
„Pe cardurile care sunt emise în România şi utilizate în ecommerce, este o creştere in jur de 40%, atât din punct de vedere al numărului de tranzacţii, cât şi din punct de vedere al valorii, ceea ce este o creştere foarte mare şi, în acelaşi timp, ritmul de creştere este mai mare decât creşterea care se întâmplă în tranzacţiile offline.” a mai precizat Elena Ungureanu.
Oficialul Visa a mai declarat ca se observă un grad de utilizare in crestere al cardurilor în afară ţarii.
„Acest lucru este important pentru că valoarea medie a unei tranzacţii cross-border în ecommerce este mai mare cam cu 30%, cu vreo 10 euro, decât valoarea medie a unei tranzacţii din România.” potrivit Elenei Ungureanu.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”
Many more interesting quotes in the video below: