Numărul celor care au făcut tranzacţii digitale online în ultimii 10 ani în totalul utilizatorilor de internet a crescut de la 11% în 2012 până la 51% în 2022. „Acest lucru înseamnă 40 puncte procentuale, ceea ce ne situează în top 3 în Europa după ţări precum Estonia, Ungaria, unde avem creşteri de aproximativ 45%, iar noi suntem cot la cot cu Cehia”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa România, în cadrul conferinţei ZF eCommerce Summit 2023.
„Pe cardurile care sunt emise în România şi utilizate în ecommerce, este o creştere in jur de 40%, atât din punct de vedere al numărului de tranzacţii, cât şi din punct de vedere al valorii, ceea ce este o creştere foarte mare şi, în acelaşi timp, ritmul de creştere este mai mare decât creşterea care se întâmplă în tranzacţiile offline.” a mai precizat Elena Ungureanu.
Oficialul Visa a mai declarat ca se observă un grad de utilizare in crestere al cardurilor în afară ţarii.
„Acest lucru este important pentru că valoarea medie a unei tranzacţii cross-border în ecommerce este mai mare cam cu 30%, cu vreo 10 euro, decât valoarea medie a unei tranzacţii din România.” potrivit Elenei Ungureanu.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: