[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Veste buna pentru emitentii de carduri: studiile GfK arata ca romanii merg mai des la cumparaturi

18 martie 2015

Desi in majoritatea tarilor din Europa, frecventa de cumparare se afla pe o curba descendenta, Romania nu se aliniaza acestei tendinte, fiind una dintre putinele tari in care frecventa de cumparare este in crestere, potrivit studiului GfK de monitorizare a consumului casnic „Panel de gospodarii”.

Studiul GfK arata o crestere in valoare cu 2% a cosului de cumparaturi pentru produsele FMCG in 2014 fata de 2013. In explicatia acestei cresteri, GfK nu spune nimic despre o eventuala majorare a veniturilor populatiei care sa permita aceasta cheltuiala suplimentara ci doar precizeaza ca romanii au cumparat mai des, dintr-o retea de magazine aflata si ea in continua crestere.

Potrivit comunicatului de presa, „Aceasta crestere a avut ca principal pilon de sustinere frecventa de cumparare mai ridicata. Acest lucru vine atat din faptul ca scena de retail modern se dezvolta cu noi magazine si formate de proximitate, dar si datorita faptului ca, in cautarea celor mai bune oferte si sortimente, cumparatorii viziteaza mai multe magazine.”

Datele GfK atesta faptul ca, pe parcursul unui an, o familie cheltuieste 6,450 RON pentru bunurile de larg consum destinate consumui casnic (aproximativ 537 RON pe luna). O vizita medie la magazin are valoare de 25 RON.

Structura valorica a cumparaturilor pe tip de cheltuieli casnice
GfK_stuctura cos cumparaturi 2014

Ca o picanterie, frecventa de cumparare a romanilor se aseamana cel mai mult cu cea a austriecilor, ambii mergand la shopping pentru aprovizionare aproximativ o data la o zi si jumatate pe parcursul unui an.

Gfk apreciaza ca piata de FMCG din Romania arata potential de crestere si in 2015, fiind una dintre putinele tari din Europa cu crestere volumica.

“Spre deosebire de restul tarilor unde am vazut o evolutie constanta sau cel mult o absorbtie a cresterii pretului, in anul 2014 romanii au avut o crestere in volum de 4.6%. Acesta este un semn pozitiv care ne arata ca piata locala nu este inca saturata, iar apetitul romanilor pentru noi categorii si pentru inovatie este unul cu mare potential”, a declarat Diana Scaunasu, Consumer Panel Manager, GfK Romania.

Potrivit Gfk, comertul modern – intelegand prin aceasta si locatiile care permit plata prin card – acopera 54% din piata totala de FMCG din Romania, fiind intr-o usoara crestere fata de anul 2013. Formatele mai mici, de tipul supermarket sau discounter, au avut un ritm de crestere mai alert în 2014, beneficiind de cresterea frecventei de cumparare. Supermarketul este formatul cu cea mai mare crestere si cu cel mai mare trafic in magazin. Hypermarketurile si-au diminuat ritmul de crestere, insa este cel mai important canal din comertul modern, acoperind mai mult de un sfert din piata.

Primele 3 grupuri de retail acopera 33% din valoarea totala a pietei, fiind la mijlocul clasamentului comparativ cu alte tari din CEE.

Despre studiu
Studiul are la baza informaţii obtinute prin monitorizarea consumului casnic in 2014 a tuturor categoriilor de produse de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 3.000 de gospodarii, reprezentativ la nivel national. Incepand din ianuarie 2013, GfK Romania a inlocuit metoda clasica de colectare a datelor cu ajutorul jurnalului de cumparaturi cu o solutie care permite scanarea codurilor de bare ale produselor de larg consum.

Categorii noi monitorizate de Panelul de Gospodarii sunt: mancarea proaspata (mezeluri, carne, fructe&legume), bauturile alcoolice (spirtoase si vinuri), produse de panificatie, snacks-uri (pufuleti, tortilla, croissant, floricele, etc), mancare pentru animale sau produse pentru bebelusi.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?