[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Utilizatorii de online banking nu se protejeaza pentru ca sunt siguri ca bancile le vor rambursa banii in caz de furt

20 martie 2014

Institutul international de cercetare B2B a constatat ca 21% dintre respondenti nu verifica autenticitatea site-urilor pe care isi inregistreaza informatiile confidentiale, iar 34% dintre utilizatori nu iau nici un fel de masuri pentru a preveni interceptarea datelor lor atunci cand se conecteaza la retele publice Wi-Fi.

Aceasta abordare apatica in ceea ce priveste securitatea personala on-line este legata, printre altele, de convingerea ca bancile le vor rambursa clientilor banii in caz de furt din conturile online, in urma unui atac cibernetic. 46% dintre respondentii din Europa cred ca banca va plati inapoi banii furati de infractorii cibernetici, iar 57% dintre participantii la sondaj sunt increzatori ca banca lor a luat deja toate masurile de securitate necesare.

Kasperky Lab apreciaza ca „aceasta incredere in randul clientilor poate avea un impact negativ asupra activitații organizatiilor financiare, care pot suferi atat daune materiale, cat si reputationale, afectand loialitatea clientilor, in cazul in care au loc furturi pe internet.”

Potrivit statisticilor Kaspersky Lab, fiecare a patra pagina de phishing imita site-ul unei banci legitime, al unui magazin on-line sau pe cel al unor servicii de plata. Aceste pagini false sunt folosite pentru a convinge utilizatorii sa isi divulge informatiile bancare.

„Nu este o surpriza faptul ca infractorii cibernetici prefera sa atace computerele utilizatorilor, mai degraba decat infrastructurile IT protejate ale bancilor, fiind mult mai usor de furat date de pe un dispozitiv proprietate privata. In acelasi timp, utilizatorii ignora de multe ori riscurile si neglijeaza masurile de securitate de baza atunci cand utilizeaza servicii financiare online, cum ar fi cele de online banking.”, potrivit sursei citate.

Pentru a-si proteja clientii de fraudele cibernetice, companiile folosesc diverse metode insa Cei de la Kaspersky Lab spun ca practica a aratat ca protectia tranzactiilor online pe scara larga „poate fi furnizata numai de solutiile dedicate, dezvoltate pentru a gestiona natura specifica a amenintarilor financiare online.” „Aceste solutii pot reduce numarul de incidente care duc la compensatiile oferite clientilor.”

In acest sens, Kaspersky Lab a creat platforma Kaspersky Fraud Prevention pentru organizatiile financiare si de e-commerce care poate fi folosita atat pentru sistemele Windows si Mac, cat si pentru platformele mobile Android si iOS. In plus fata de solutiile create sa protejeze dispozitivele clientilor, platforma include componente de server, capabile sa identifice activitatea frauduloasa, chiar si in cazul in care clientul nu a instalat solutia de securitate pe dispozitiv.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?