[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Unul din patru contribuabili ai DITL Sector 3 foloseste platforma ghiseul.ro – peste 70% din taxe si impozite se colecteaza electronic (POS, OP, ghiseul.ro)

20 aprilie 2018

Directia Taxe si Impozite Locale a sectorului 3 a inregistrat, in primul trimestru din acest an, 36.899 de tranzactii de plati online prin intermediul platformei ghiseul.ro, efectuate atat de persoane fizice cat si de persoane juridice, sumele incasate fiind de 9,72 mil. lei. Fata de aceeasi perioada din 2017, se inregistreaza o crestere de 32,1% si respectiv 31,3%.

Contribuabilii persoane juridice au efectuat in aceasta perioada 750 de plati online, in valoare de 1,25 mil. lei. In primul trimestru din 2017, persoanele juridice au realizat 500 de tranzactii de plati online, sumele colectate astfel fiind de 0,9 mil. lei.

DITL Sector 3 este singura institutie care dispune de un sistem de plata online, similar ghiseul.ro, adresat persoanelor juridice. Acestea primesc credentialele (user si parola) cu care se autentifica pe platforma ghiseul.ro, dupa care sunt redirectionate catre sistemul eTax, unde are loc plata efectiva.

Gradul de adoptie
Cu o populatie care se apropie de jumatate de milion, 480.000 in prezent, Sectorul 3 numara 220.000 de contribuabili, dintre care 21.000 sunt societati comerciale.
Pana in prezent, 77.000 de contribuabili au intrat in posesia credentialelor, dintre care 71.600 sunt persoane fizice si 5.400 sunt persoane juridice.

Dintre contribuabilii care au primit credentiale, rata de activare este de 75,7% in randul persoanelor fizice si de  numai 37% in randul persoanelor juridice. Oficialii DITL 3 explica acest lucru prin faptul ca „user-ul” si parola (credentialele) acordate companiilor, sunt ridicate de catre persoana de legatura cu Primaria, nu neaparat managerul sau directorul financiar, reprezentant imputernicit care nu are interesul de a-si diminua rolul in companie. Disparitia unei insarcinari importante, cum este drumul la primarie pentru plata impozitelor, poate fi interpretata de persoana respectiva ca o scadere a responsabilitatilor ce ar putea conduce la o diminuare a salariului. Si atunci, prefera sa nu aduca la cunostinta managerului posibilitatea de plata online sau, daca totusi face informarea, invoca dificultati tehnice ce pot cauza erori.

Un utilizator activat este considerat contribuabilul care a intrat pe platforma ghiseul.ro cel putin o data pentru a-si activa parola – in vederea vizualizarii obligatiilor de plata sau a platii efective a acestora. Asadar, unul din patru contribuabili este deja utilizator al platformei ghiseul.ro, dupa numai 6 ani de la lansarea acestui serviciu.

Din perspectiva sumelor, plata electronica inregistreaza deja ponderi semnificative. Pe primele 11 luni din 2017, DITL Sector 3 a incasat din taxe si impozite, 235 mil. lei, din care peste 70% pe canale electronice (POS, virament bancar, ghiseul.ro). Ponderea canalelor electronice este mai mare in cazul persoanelor juridice. Astfel, din cele 132 mil. lei incasate in primele 11 luni de la companii, 120 mil. (aproape 91%) au fost colectate electronic. In cazul persoanelor fizice, in caeeasi perioada, s-a incasat 103 mil. lei, din care 49 mil. (aproape jumatate – 47,5%) au fost colectate electronic.

Ce urmeaza
Se pare ca ritmul de crestere exponentiala a luat sfarsit, graficul inregistrand o schimbare de trend in sensul aplatizarii.
„Din februarie 2012, cand am lansat posibilitatea de plata a taxelor si impozitelor prin ghiseu.ro, in fiecare an, rezultatele inregistrate in primul trimestru erau putin peste tot anul precedent. In primele trei luni din 2018, a fost pentru prima oatra cand rezultatele au fost mai mici cu 5% fata de cele consemnate in tot anul trecut.”, a declarat Petre Ilie (foto), directorul DITL Sector 3.

Oficialul explica aceasta evolutie spunand ca „cei care erau usor de convins au fost atrasi in sistem, acum trebuie sa luptam cu cei care au nevoie de argumente suplimentare”.

„Avem oameni de 30 de ani care refuza sa faca plata online, chiar si cu cardul la POS. Probabil este o lipsa de incredere”.

Pentru ca un plic cu confirmare de primire costa 1,5 lei, DITL Sector 3 vrea sa duca cat mai mult in online tot procesul de comunicare cu contribuabilul. „Vrem sa transmitem decizia de impunere online, poate chiar din acest an.”, a mai precizat Petre Ilie.

Directorul DITL se mandreste ca atunci cand dai cautare pe internet „plata amenzi”, www.ditl3.ro este indexat de Google pe primele locuri. „Nu este zi sa nu am plata facuta din afara Bucurestiului”, a precizat cu mandrie edilul.

DITL permite plata online a taxelor si impozitelor locale prin intermediul platformei ghiseul.ro din februarie 2012, pentru persoane fizice si ianuarie 2016, pentru persoane juridice.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?