[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Tudor Manea, CEO eMAG – „Numarul de produse pe care comerciantii le-au vandut in 2020 a crescut cu 90% fata de 2019. Valoarea a fost exponentiala.”

Premium
5 aprilie 2021

Digi24 a stat de vorba despre tendintele din comertul electronic din Romania cu echipa de management a eMAG, in cadrul emisiunii „In fata ta”. „La nivel de an as spune ca undeva la 80% dintre toti clientii care intra, comanda in decurs de un an. Ceilalti 20% comanda in urmatorii doi ani.

Numarul de clienti


Intrebat despre efectele pandemiei asupra digitalizarii Romaniei, Tudor Manea, noul CEO al companiei, a folosit ca indicator de evaluare numarul de clienti noi atrasi de platforma eMAG.

Inainte de pandemie, clientii noi care veneau la noi pe platforma cred ca aveam 10%-15% crestere de la un an la altul. Iar incepand din martie-aprilie anul trecut, numarul acesta s-a dus spre 30%.”

In ultimul an, au venit foarte multi oameni in zona de comert si au inceput sa comande pentru prima oara. Cumva fortati de imprejurari. Serviciile digitale existau in economie si inainte de pandemie doar ca oamenii aveau niste bariere sa le incerce: bariere de incredere, e ceva nou. Dar pandemia a accelerat aceasta tranzitie si ei au ramas in zona de digital. Din punctul nostru de vedere al comertului. Descoperind aceste beneficii au ramas pe termen lung in aceasta zona.”

La intrebarea legata de „return rate”, cati dintre cei care au intrat pe platforma prima oara, sa cumpere, s-au intors sa cumpere si a doua oara, Tudor Manea a precizat:

La nivel de an as spune ca undeva la 80% dintre toti clientii care intra, comanda in decurs de un an. Ceilalti 20% comanda in urmatorii doi ani.

Cine, ce comanda, cum si unde plateste

Ce am mai observat in ultima perioada este ca foarte multi clienti din zonele rurale vin catre ecommerce. Dintre toti acesti clienti noi care vin, sunt mult mai multi din zonele rurale decat din marile orase, care vad beneficiile digitalizarii, ale ecommerce-ului,” explica Manea.

De asemenea, comportamentul consumatorului a suferit mutatii si in cadrul preferintelor de bunuri comandate. „Comandau bunuri de valoare mai mare si cu folosinta mai indelungata. Acum au inceput sa comanda haine foarte mult, produse pentru casa. Au inceput sa aiba incredere sa comande din ce in ce mai mult,” spune Manea

Tudor Manea spune ca in zona de plata, „erau undeva la 30% cei care plateau cu cardul online. Acum sunt peste 50% care platesc cu cardul.”

Dupa aceea, un alt lucru care s-a schimbat este in cadrul zonei de plata per-se, unde au aparut metode noi de plata pe care clientii le prefera. „Prefera sa comande produsele si sa le plateasca peste cateva zile, dupa ce vine produsul si clientul vede si poate sa faca retur. S-au dezvoltat si servicii noi pentru clienti, care le permit sa comande mai des.

In zona de livrare, „oamenii prefera foarte mult flexibilitatea, prefera sa ridice ei produsele, cand isi doresc ei, dintr-un mediu in care nu exista interactiune cu un operator„.

Aici este vorba de infrastructura logistica dezvoltata de eMAG, asa numitele lockere easybox, de unde clientii isi pot ridica produsele comandate, in drum spre birou, sau in drum spre casa.

Iata ce a spus Iulian Stanciu, presedintele executiv al eMAG despre adoptia lockerelor:

Am inceput cu o joaca, cu  niste teste acum doi ani. Am vazut cat de bine prinde si cat de multa cerere este pentru acest serviciu. In momentul de fata este la peste 30% in Bucuresti si cred ca se apropie de 40%. Aproape una din doua livrari se efectueaza acolo.”

Urmare a tuturor aceastor mutatii, s-au vazut si rezultatele in vanzari pentru comerciantii de pe platforma eMAG marketplace.

Tudor Manea: „Numarul de produse pe care acesti comercianti le-au vandut in 2020 a crescut cu 90% fata de 2019. Adica valoarea a fost exponentiala si a venit, pe de o parte din produsele pe care ei deja le aveau listate, dar si din faptul ca impreuna cu ei am dezvoltat game noi de produse. Lucruri care au venit in premiera.

Ce urmeaza

Iulian Stanciu: „Noi cand ne construim bugetele pe termen mai lung suntem foarte pesimisti in ceea ce inseamna contextul exterior, piata, dar suntem foarte optimisti in ceea ce putem sa facem noi. Asumam ca vom face noi lucruri. Adica, reusim sa atragem clienti noi, reusim sa vindem mai mult catre clientii existenti, reusim sa-i ajutam sa descopere categorii noi prin servicii noi, prin lucruri care conteaza pentru client.

Legat strict de pandemie, ne-am uitat destul de mult la ce se intampla afara. Doar ca lucrurile sunt diferite de la tara la tara. De exemplu, sunt state care au reusit sa vaccineze 80% din populatia adulta. Vorbim aici de Israel. Marea Britanie a vaccinat 55% cu o doza, dar deschid treptat economia. Sunt tari care deschid-inchid, in functie de cum evolueaza virusul. E foarte greu sa spunem (n.r. ce urmeaza). Noi speram ca din toamna lucrurile sa fie mai bine si la noi. Probabil ca vom avea un val patru in toamna, dar s-ar putea ca fie mult mai mic.”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?