[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Tinerii romani nu ies din casa fara telefonul mobil, dar adopta mai greu noile metode de plata

20 iulie 2015

P2P Payments, bitcoins sau bunurile virtuale sunt doar cateva dintre noile trenduri globale atunci cand vine vorba de felul in care se cheltuiesc banii. Cu pasi timizi, si tinerii romani se indreapta catre noile trenduri in materie de plati, desi inca par sa fie rezervati cand vine vorba de folosirea metodelor emergente de plata identificate la nivel global, potrivit unui studiu realizat de Starcom MediaVest.

77% dintre tinerii romani nu ies din casa fara telefonul mobil, dar par sa adopte mai greu aceste noile metode de plata. 61% dintre tineri au cel putin un card bancar, 42% sunt foarte interesati de site-urile de e-commerce, 12% fac cumparaturi online si circa un sfert dintre ei folosesc internet banking-ul cel putin lunar, conform sursei citate.

Studiul arata ca, desi in piata exista deja cateva metode noi de plata, nu multi tineri le folosesc. Numarul mic de utlizatori se datoreaza atat educatiei insuficiente pe care clientii o primesc de la companiile care le pun la dispozitie aceste servicii noi, cat si dificultatii de a intelege toate beneficiile pe care noile metode de plata le aduc utilizatorilor.

Romanian millennials are slowly adopting emerging payment trends- Future of Money infographic

teama de a plati online la romani

Studiul realizat de Starcom MediaVest a luat nastere in contextul in care exista numerosi factori care semnaleaza schimbari majore in felul in care oamenii tranzactioneaza unul cu celalalt. Sub influenta globalizarii si a avansului tehnologic, tranzactiile zilnice dintre oameni se schimba, dezvoltandu-se astfel noi relatii intre marca si consumator dar si comportamente noi in randul populatiei. Studiul isi propune sa afle cum influenteaza sistemele noi de plata de pe telefonul mobil, valutele virtuale si comertul social, rolul tranzactiilor in viata de zi cu zi.

Analiza urmareste dezvoltarea trendurilor la nivel global, dar si existenta lor la nivel local, iar targetul investigat acopera persoane cu varste cuprinse intre 19-34 de ani si experti din 18 tari din toata lumea. Studiul realizat de reteaua Starcom MediaVest a inclus o etapa de documentare prin analiza informatiilor publice cu privire la „future of money”, cat si o etapa de studiu calitativ prin intervievarea a peste 60 de experti si tineri din generatia Millennials.

Tinerii continua sa contrazica stereotipul potrivit caruia acestia nu ar fi responsabili cand vine vorba de bani. Particularitatea este ca ei incearca sa isi organizeze vietile financiare in acelasi mod in care isi organizeaza vietile digitale si sociale.

Cei de la StarCom MediaVest, preluati de hotnews.ro,  mai precizeaza ca un alt trend aflat in crestere este „Financial Inclusion”, adica modul in care tehnologia va fi folosita pentru a ajuta oamenii fara putere financiara mare sa faca rost de bani. Daca pana acum companiile FinTech ajutau persoanele cu putere financiara sa isi gestioneze fondurile, acum incep sa apara start-up-uri care isi concentreaza atentia pe impactul social si pe cei trei  P – persoane, planeta, profit – oferind sustinere consumatorilor de rand prin intermediul platilor de pe mobil, microfinantarilor sau serviciilor alternative de creditare.

Pentru mai multe detalii descarcati raportul (document format pdf): The future of Money

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?