[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Tendintele in comertul electronic cu ocazia sarbatorilor de iarna

10 decembrie 2012

10 decembrie, 2012 – Telefoanele mobile si jucariile sunt cele mai cautate cadouri de Craciun, potrivit unui studiu privind comportamentul romanilor in online, in perioada sarbatorilor de iarna. Conform rezultatelor obtinute din analiza cautarilor pe cuvinte cheie, in topul preferintelor urmeaza ceasurile, parfumurile, laptopurile si bijuteriile.

In preajma sarbatorilor, electronicele cuceresc topul cautarilor pe internet. O analiza asupra cautarilor efectuate in anii trecuti conduce catre o estimare pentru luna decembrie a acestui an a numarului de cautari pe care cuvantul telefoane il va avea in Google, estimare de aproximativ 70.000 de cautari.

Foarte aproape si justificat de traditia cadourilor pentru copii este cuvantul jucarii care se estimeaza ca va atrage anul acesta 65.000 de cautari. Pe urmatoarea pozitie in topul preferintelor pentru cadouri se afla ceasurile si parfumurile, care vor avea fiecare in jur de 45.000 de cautari. Urmatorul loc in clasament il ocupa urmatoarele cautari: laptopuri, lenjerie intima si bijuterii, fiecare cu o estimare de 20-23.000 de cautari in decembrie 2012.

Studiul realizat de SEO monitor arata ca romanii incep sa caute pe internet reduceri, promotii, oferte de sezon pentru telefoane inca de la inceputul lunii noiembrie. Din prima saptamana a lunii noiembrie si pana la inceputul lui decembrie cautarile cresc cu 15%.

Parfumurile au o crestere si mai mare, interesul pentru aceste produse fiind vizibil din prima jumatate a lunii noiembrie, la inceputul lui decembrie ajungandu-se chiar la o crestere cu 40 de procente.

Cautarile pe lenjerie intima si bijuterii se instaleaza pe un trend ascendent la sfarsitul lunii noiembrie si cresc cu aproape 30 de procente. Decoratiunile de Craciun se cauta inca din octombrie, avand o ascensiune de 90 de procente pana pe 15 decembrie.

Perioada sarbatorilor este un moment foarte important pentru cei mai multi retaileri, fie ei proprietari/administratori de magazine online sau nu. Potrivit studiului realizat de SEO monitor, utilizatorii de internet aleg sa caute cadouri de sarbatori fie bazandu-se pe rezultatele oferite de Google pe cuvinte cheie, fie mergand direct catre un magazin online deja cunoscut.In a doua situatie, magazinele online care au construit deja un brand cunoscut au foarte mult de castigat in perioada Craciunului.

Astfel, magazine online specializate pe IT&C cu un brand cunoscut, precum emag.ro, altex.ro, oktal.ro, evomag.ro sau cel.ro, se pot astepta la cereri directe in sezon. La fel si magazinele online de jucarii precum toyz.ro, noriel.ro, strollers.ro sau fashion și cele specializate pe cadouri precum cadouri.ro, borealy.ro, fungift.ro respectiv fashionup.ro, miniprix.ro sau tinar.ro sunt cateva exemple care pot atrage datorita puterii brandului cereri si comenzi directe.

Studiile privind comportamentul consumatorilor romani arata ca pentru anumite produse – cum sunt telefoanele mobile – motorul de cautare Google a devenit principala sursa de informare si cercetare. Avand astfel de informatii legate de preferintele consumatorilor lor si cu o campanie de promovare pe motoarele de cautare inceputa la timp, retailerii pot sa-si maximizeze profitul in perioada sarbatorilor de Crăciun.”, declara Cosmin Negrescu, CEO, SEO monitor.

Studiul a fost realizat de catre SEO (Search Engine Optimization) monitor, unul dintre principalii jucatori de pe piata de promovare online,  folosind motoarele de cautare, pentru afacerile din Romania.

Update

Anunt eMag.ro

„Astăzi sărbătorim 11 ani de eMAG și petrecem cum știm noi mai bine: cu reduceri și promoții la cele mai căutate produse de pe site-ul nostru. Dacă de Black Friday am avut un număr limitat de oferte, de data aceasta reducerile sunt în întreg site-ul: iPhone 5, Samsung Galaxy SIII, iPad din toate generațiile – toate au astăzi prețuri speciale. În plus, dacă vă veți face azi cumpărăturile de la eMAG, veți avea parte de o surpriză.

În semn de mulțumire pentru că ne-ați fost aproape vreme de 11 ani, astăzi vom da 1 milion de euro înapoi clienților care ne trec pragul. Astfel, la cumpărăturile făcute azi de pe eMAG, vom oferi carduri-cadou în valoare de 11% din valoarea comenzii, ce vor putea fi folosite în ianuarie și februarie și vor putea fi cumulate cu orice altă promoție existentă pe site.

Dacă vreți să ne luați milionul e bine însă să vă grăbiți și să urmăriți progress bar-ul de sub logo-ul eMAG: cu cât acesta se umple mai mult, cu atât mai aproape suntem de epuizarea milionului de euro.”

Taguri:

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?