[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Telekom Romania ar urma sa aduca 800.000 de clienti pentru Alior Bank in urmatorii cinci ani

11 aprilie 2016

In raportul financiar pe 2015 al Alior Bank se precizeaza ca acordul cu Telekom Romania este unul „strategic” , fiind prima extindere a operatiunilor Alior la nivel european. Mai mult, se mizeaza explicit pe cooptarea a 800.000 de clienti in urmatorii 5 ani.

In august 2015 se anunta faptul ca Telekom Romania Mobile Communications a incheiat un acord cu banca poloneaza Alior in urma caruia institutia de credit va furniza servicii bancare destinate celor 6 mil. de clienti ai operatorului de telefonie mobila. Asistam astfel la o premiera pe piata romaneasca: cel dintai operator telecom care decide sa devina agent de intermediere financiara.

Reprezentantii Telekom Romania au declarat inca din vara trecuta ca „prin acest parteneriat, Telekom Romania Mobile va oferi servicii bancare persoanelor fizice si ulterior clientilor business, cu accent pe functionalitatea mobie wallet”.

In decembrie 2015, Alior Bank si-a deschis filiala din Romania, furnizarea serviciilor si produselor financiare urmand a fi efectuata prin intermediul Telekom Romania. Urmatorul pas a fost 1 februarie 2016, cand s-a comunicat faptul ca Alior Bank a fost inregistrata de BNR ca institutie de credit straina.

„Inregistrarea oficiala a filialei Alior Bank in Romania ne permite sa parcurgem ultima etapa a proiectului nostru comun al Alior Bank si Telekom Romania Mobile Communications. Scopul nostru principal este sa valorificam potentialul de business oferit de colaborarea dintre o banca si un operator telecom, replicand si in Romania rezultatele exceptionale pe care le-am obtinut de pe urma colaborarii cu T-Mobile pe piata poloneza. Avantajul nostru consta in experienta acumulata in cei doi ani de cooperare cu grupul Deutsche Telekom.”, a declarat Magdalena ProgaStepien, Head of T-Mobile Banking Services Departament in cadrul Alior Bank.

In urma parteneriatului, Telekom Romania va incasa mai multe comisioane pentru clientii atrasi, precum si un procentaj din profitul sucursalei din Romania a Alior Bank, calculat inainte de taxe. Nivelul acestui procentaj depinde de profitabilitatea clientilor atrasi prin intermediul Telekom Romania.

Potrivit Raportului (pag. 62, 63, 64), Telekom Romania Mobile Communications sau orice alta entitate indicata de companie va avea pana la 30 iunie 2038 optiunea de a cumpara o parte din operatiunea care include filiala bancii, in linie cu termenii specificati in acord si conditionat mai ales de obtinerea acordului Autoritatii de Supraveghere  Financiara din Polonia si din partea BNR.

Este de asteptat sa auzim curand despre algoritmul concret al colaborarii, fiindca acordul devine nul daca in termen de opt luni nu va fi obtinuta  aprobarea ca Telekom Romania sa vanda produse bancare conform intelegerii.

Sursa: piatafinanciara.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?