Tehnologia schimba obiceiurile de cumparare ale romanilor

20 decembrie 2013

Cei care incep sa cumpere de pe smartphone ajung sa faca acest lucru frecvent, 55% facand asta macar o data pe luna, potrivit unui studiu al Ipsos Media CT facut la cererea Google. Gradul de penetrare a smartphone-urilor in tara a ajuns la 28% din populatie in primul trimestru din 2013, fata de 12% in T1 2012.

Aproape 85% dintre cei care au smartphone au cautat informatii despre un serviciu sau produs, iar in 27% din cazuri, cei care incep cautarea unui produs pe smartphone ajung sa il cumpere din magazine fizice, iar 24% de pe internet. Totusi, raman bariere mari in calea comertului online de pe smartphone, cea mai grava fiind lipsa de incredere in securitatea tranzactiilor cu cardul de credit. Alte obstacole tin de dimensiunile mici ale ecranului ce impiedica afisarea unor detalii despre produs, dar si faptul ca dureaza prea mult sa se deschida site-urile.

Locurile unde smartphone-urile sunt cel mai adesea utilizate sunt acasa, la serviciu, in mers, la cafenea si in magazine. Smartphone-ul a devenit atat de important pentru romani, incat o treime ar renunta mai degraba la televizor, decat la telefon. Peste 60% dintre cei care au telefoane inteligente deschid macar o data pe zi motoare de cautare si se intereseaza cel mai des de diverse produse, de calatorii, locuri de munca, restaurante si baruri.

In parteneriat cu Ipsos MediaCT, in primul trimestru din 2013, Google a intervievat in total 1.000 de internauti, cu varste intre 18 si 64 de ani, care au declarat ca utilizeaza un smartphone pentru a accesa internetul.

Distribuirea s-a realizat conform unui studiu reprezentativ national, iar datele sunt ponderate in functie de varsta, sex, regiune, marca de smartphone, frecventa utilizarii internetului mobil si utilizarea tabletelor.

Un smartphone este definit ca „un telefon mobil care ofera functii avansate, care dispune deseori de caracteristici asemanatoare cu cele ale unui PC sau ofera posibilitatea de a descarca aplicatii”.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Jan Schildbach – Analyst Deutsche Bank


„Though Libra has met with fierce resistance from central banks and supervisory authorities and might never see the light of day, in many other cases tech firms (both start-ups and established big players) have successfully captured bits and pieces of universal banks’ traditional value chain. This trend may only intensify in the coming years. In this environment, European banks remain squeezed.”

Sondaj
In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?
NoCash