[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu: utilizatorii romani de internet prefera sa faca plati de pe mobil mai degraba prin sms si mai putin prin card

31 octombrie 2014

In ceea ce priveste comertul mobil, pentru romani, cea mai acceptata forma de plata de pe mobil este via mesaj text/sms, aproape jumatate dintre participantii la studiul „ecommerce 2014” manifestandu-şi disponibilitatea de a o folosi. De asemenea, 1 din 5 utilizatori ar fi dispus sa faca plati din contul lui bancar sau de pe cardul lui printr-o platforma mobila, se mai arata in studiul realizat de Gemius, compania poloneze de consultanta si cercetare online, pe un esantion de 1.200 de respondenti.

Mai mult de doua treimi dintre utilizatorii de internet din Romania au facut cumparaturi online in trecut, iar 21% dintre cei care nu au cumparat inca nimic online planifica sa faca acest lucru in viitor. 28% dintre utilizatorii de internet articipanti la studiu au platit facturi online si 16 % au cumparat ceva de pe site-urile straine.

In ceea ce priveste tipurile de site-uri de comert online favorite, pe primul loc se situeaza magazinele online: 83% dintre utilizatori declara ca le-au folosit personal, pe locul doi se gasesc site-urile de anunturi (45%), pe locul 3 site-urile de reduceri colective (32%) si pe locul 4 comparatoarele online de preturi (29%).

Din punct de vedere al banilor cheltuiti online, coşul mediu de cumparaturi are valoarea de 470 de lei, în timp ce cheltuielile anuale ale unui utilizator se ridica la 2.260 de lei. Cei mai multi bani sunt alocati pentru calatorii – 1.230 lei, urmate de electronice – 990 lei, smartphone&gadgets – 810 lei, haine – 280 lei şi cosmetice – 230 lei.

„40% dintre consumatorii actuali anticipeaza o crestere a cheltuielilor lor si doar 1 din 5 utilizatori indica o scadere a cheltuielilor lor online in anul care vine”, se arata un studiul citat. „In timp ce interesul pentru haine şi accesorii va inregistra o scadere in randul utilizatorilor de internet cu experienta in cumparaturi online, pentru cei care nu au achizitionat inca produse online, acestea se situeaza in topul preferintelor, urmate de produsele electronice. Se poate spune astfel ca hainele si electronicele sunt «poarta de intrare» in achizitiile online”, se mai precizeaza in raport.

Intrebati care sunt categoriile de produse cel mai des cumparate online, participantii la studiu au indicat hainele şi accesoriile (58%) electrocasnicele (47%), cartile, filmele si muzica (44%), gadget-urile – smartphone-uri si tablete (42%). Diferentele de achizitie online intre sexe sunt insa semnificative, dupa cum arata si graficele demai jos.

achizitii online studiu Gemius
Potrivit sursei citate, in viitor, popularitatea hainelor si accesoriilor va scadea cu 18 puncte procentuale, computerele si hardware cu 11 puncte, iar filmele, muzica si cartile cu 7 puncte. Cele mai putine achizitii online sunt inregistrate de produse cum ar fi mancarea (11%), jocurile video (10%) si obiectele pentru colectionari (5%).

„In cazul ultimelor doua categorii, cauza este motivata probabil de faptul ca sunt produse de nişa, in timp ce, pentru mancare, este posibil ca utilizatorii sa nu aiba incredere in achizitiile online”, explica autorii raportului.

Conform rezultatelor studiului, din punct de vedere al numarului total de mentiuni, in acest an, eMag.ro a fost site-ul favorit de comert online, urmat de OLX.ro si Tocmai.ro. Top zece este completat in ordine de cel.ro, okazii.ro, altex.ro, bonprix.ro, domo.ro, elefant.ro si miniprix.ro.

Esantionul format din 1.200 de respondenti, a fost ajustat folosind ponderarea pe sexe, varsta, localitate si educatie, este reprezentativ pentru utilizatorii de internet cu varsta mai mare de 15 ani. Datele s-au colectat in perioada 8 august – 3 septembrie, metoda folosită fiind chestionar pop-up CAWI.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?