[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu Stup: doar unul din 10 antreprenori estimeaza ca afacerea se va diminua sau chiar se va inchide in urmatoarele 12 luni. Lipsa predictibilitatii financiare, costurile in crestere si stresul, printre principalele motive.

16 septembrie 2024

Cu ocazia implinirii a doi ani de Stup, Banca Transilvania a realizat recent un studiu la nivelul pieței antreprenoriale din București și al comunității Stup. Studiul arată că 44% dintre respondenți consideră că afacerea va evolua la același nivel în următoarele 12 luni, iar 37% iau în considerare o creștere moderată. „Imbucurator este ca 9 din 10 antreprenori isi vad afacerea in evolutie sau stabila” – potrivit studiului.

Principala actiune de sustinere a cresterii de business este mai multa promovare, asa incat peste jumatate dintre antreprenori o iau in calcul in mod prioritar. Urmatoarele doua actiuni vizeaza dezvoltarea set-upului existent – vezi grafic. Potrivit studiului citat, „primele trei alegeri ne arata preferinta pentru exploatarea modelului actual de business. Doar 4 din 10 antreprenori opteaza pentru gasirea de canale noi de vanzare in online, care poate aduce o crestere mai mare dar care presupune reconsiderarea modelului de business actual si, in egala masura, inseamna un proces mai amplu de transformare a afacerii, atat din punct de vedere al costurilor cat si ca know-how”.

In acelasi timp, unul din 10 antreprenori estimeaza ca afacerea se va diminua sau chiar se va inchide in urmatoarele 12 luni. Motivele indica o problematica de business si una personala. Perspectiva de business arata o dimensiune nefunctionala a afaceriidin mai multe puncte de vedere, primele trei concentrandu-se pe o situatie caracterizata de lipsa predictibilitatii financiare, vanzari in scadere si costuri in crestere.

„In general, este vorba de afaceri care nu au reusit sa se aseze cu modelul de business la nivel de piata intr-un mod sustenabil financiar” – se arata in studiu.

Online-ul este considerat prioritar pentru creșterea business- ului, cu toate că pentru majoritatea antreprenorilor (8 din 10) online-ul se rezumă la necesitatea unui site sau comunicarea printr-un canal de social media (6 din 10). În aceeași idee, marketplace- ul/magazinul online reprezintă o opțiune pentru doar 3 din 10 antreprenori.

Studiul a analizat si apetitul pentru crestere peste medie pe care il au antreprenorii, dar mai ales motivele care ii impriedica sa isi propuna cresterea sau motivatia care ii determina sa actioneze.

Lipsa finantarii este o problema doar pentru unul din cinci antreprenori. Aproape 44% declara ca „am capitalul necesar”. De unde? 7 din 10 antreprenori spun ca isi finanteaza afacerile prin imprumuturi de la asociati, familie sau prieteni, unde probabil ca rate de aprobare este de 100% iar conditiile sunt mult mai permisive.

Asa cum rezulta din studiu, perceptia antreprenorilor este ca un credit este scump, care implica multa birocratie. O parte dintre antreprenori nu se gandesc la apeleze la banca pentru un credit pentru ca se considera prea mici sau pentru ca nu au garantiile necesare.

Tot conform acestui studiu, 4 din 10 antreprenori se finanțează din surse proprii, iar 54% nu au încercat niciodată să ia un credit pentru business. Cu toate acestea, din cei 46% care au încercat sa ia o finanțare, 87% au primit răspuns pozitiv.

Mai multe detalii despre Stup și concluziile studiului pot fi consultate în white paper-ul O zi la Stup.

_____________

Despre Stup

În decurs de doi ani, peste 6.500 de antreprenori au accesat la Stup aproximativ 10.000 de soluții financiare și non-financiare, iar tot la Stup s-au născut 500 de afaceri. Până acum, la Stup au avut loc peste 12.500 de întâlniri unu-la-unu pentru consultanță, iar peste 16.000 de persoane au participat la cursuri. De asemenea, 3.500 de afaceri mici și start-up-uri au obținut finanțare.

Stup este cel mai mare centru de interacțiune a antreprenorilor din România, cu o comunitate de peste 27.000 de membri. Stup este destinat tuturor antreprenorilor, clienți ai Băncii Transilvania sau ai altor bănci.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?