[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu: romanii din urban sunt reticenti la Revolut – doua treimi ar avea incredere in bancile digitale numai daca acestea s-ar afla sub umbrela unei banci traditionale

30 august 2018

Studiul realizat de iSense Solutions are doua nuante importante. Prima, doua treimi dintre adultii din mediul vor mai multe banci digitalizate insa nu oricum, acestea trebuie sa fie sub umbrela unei banci traditionale. A doua, doar 11% au auzit de Revolut iar respondentii au declarat ca manifesta reticenta in utilizarea serviciile Revolut. Cand li s-a explicat insa in ce consta exact serviciile Revolut, procentul respondentilor care ar utiliza serviciile companiei fintech a crescut la 52%!

Două treimi dintre români au declarat că și-ar dori mai multe bănci digitalizate în România, conform unui studiu iSense Solutions desfășurat în luna iunie a acestui an, la care auparticipat 990 de utilizatori de internet din mediul urban. Studiul, lansat pentru a cerceta deschiderea românilor în legătură cu servicii moderne de banking, a investigat și care este notorietatea și rata de adopție a Revolut, un serviciu bancar digital lansat în România anul acesta.

Rezultatele studiului arată că 11% dintre români au auzit de Revolut. Dintre românii care folosesc Revolut, cei mai mulți (36%) l-au utilizat în alte țări, o treime (33%) l-au folosit pentru a face schimb valutar, 30% l-au utilizat pentru plata cu cardul în magazine fizice, iar 24% l-au folosit pentru transfer de bani și plăți online cu cardul fizic, dar și pentru economisire prin serviciul Vaults.

„Am fost curioși să vedem cât de deschiși sunt românii la noutățile din zona de banking și câți dintre aceștia utilizează sau ar folosi servicii precum Revolut. Studiul nostru arata ca Revolut reprezinta o alternativa interesanta, insa in acelasi timp exista si o oarecare reticenta in a utiliza un astfel de serviciu. Cu toate acestea, este notabil faptul ca 64% dintre romanii din mediul urban si-ar dori mai multe banci digitalizate in Romania, iar 44% dintre acestia au declarat ca ar renunta la serviciile unei banci traditionale in favoarea unei banci exclusiv digitale, ceea ce inseamna ca romanii sunt deschisi la a incerca produse si servicii bancare noi”, afirma Andrei Canda, Managing Partner, iSense Solutions.

Cu toate că jumătate (52%) din populația urbană au declarat că ar folosi Revolut (după ce au fost expuși la o descriere a serviciului), studiul iSense identifică și o serie de bariere pe care românii le au în legătură cu această aplicație.

Atunci când vine vorba despre plăți și operațiuni, cei mai mulți au declarat că sunt mai retincenți în a efectua tranzacții prin intermediul serviciului oferit de Revolut. Motivele sunt variate:

. 53% nu ar utiliza acest serviciu digital, deoarece sunt mulțumiți de serviciile pe care le oferă banca actuală;

. aproape un sfert (24%) dintre participanți au susținut că nu au încredere în suportul oferit exclusiv online;

. 14% au spus că nu au suficientă încredere în companie.

Cu toate acestea, 68% dintre românii din mediul urban au declarat că ar avea mai multă încredere în băncile digitale dacă acestea s-ar afla sub umbrela unei bănci tradiționale.

Pe de alta parte, românii care au declarat că ar folosi Revolut ar face-o datorită posibilității de a folosi cardul internațional (62%) și a comisioanelor mai mici decât cele bancare (61%). 48% dintre cei ce ar utiliza Revolut sunt atrași de posibilitatea de a vedea un grafic lunar al cheltuielilor, și 20% dintre cei care ar utiliza Revolut ar face-o pentru posibilitatea de a tranzacționa criptomonede.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 990 de respondenți din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani din mediul urban din România. Grad de eroare = +/- 3.11%, la un nivel de încredere de 95%.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?