Studiu: peste jumatate dintre utilizatorii de internet din Romania apeleaza saptamanal la serviciile de online banking, fata de 40% in urma cu un an

9 august 2019

Procentul utilizatorilor de internet care fac lunar cumpărături online a crescut la 66%, faţă de 57% în noiembrie 2017, conform unui studiu realizat de Exact Business Solutions în mai 2019, citat de Agerpres.

Studiul semnalează că facturile sunt la momentul actual achitate online de 66% dintre românii utilizatori de internet, cu o frecvenţă lunară. Acest procent înregistrează o creştere de 13%, comparativ cu iarna anului 2017.

De asemenea, dacă în urmă cu 1 an şi jumătate, 40% dintre utilizatorii de internet apelau săptămânal la serviciile de internet banking, în prezent procentul acestora se ridică la 51%.

În ceea ce priveşte vânzarea de produse online, aceasta reprezintă o activitate realizată cu preponderenţă trimestrial. Dacă în intervalul noiembrie 2017 – noiembrie 2018, procentul celor care au ales să vândă online se situa la 32% – 33%, din primăvara acestui an se observă un trend ascendent şi pe acest segment, procentul acestora crescând la 36%.

Digitalizarea continuă a românilor determină schimbări şi atunci când privim spre categoria donaţiilor. Dacă în urmă cu 1 an şi jumătate procentul celor care utilizau internetul pentru a face o donaţie era de 13%, în prezent 16% folosesc acest mediu pentru a-şi oferi suportul financiar.

Aceste date sunt parte a celui de-al patrulea val al studiului „Digital Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de Exact Business Solutions în luna mai 2019. Cercetarea a fost reprezentată de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, rezidente în mediul urban şi rural şi utilizatoare de internet. Volumul eşantionului a fost de 1.061 respondenţi.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?