[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu MasterCard: pentru cumparaturile de Valentine’s Day, 90% dintre consumatori prefera mediul fizic si nu cel online

12 februarie 2016

Un studiu realizat de MasterCard a dezvăluit că, pentru a-și arăta dragostea cu ocazia Zilei Îndrăgostiților, consumatorii din jurul lumii preferă să se deplaseze în magazine pentru a alege ei înșiși cadourile pe care le fac, în detrimentul cumpărăturilor online.

Astfel, la nivel global, 90% dintre consumatori își fac cumpărăturile din magazine, în timp ce doar 6% preferă tranzacțiile online. Europenii fac cele mai multe cumpărături online în preajma Zilei Îndrăgostiților, cu 21% dintre tranzacții având loc pe Internet.

Studiul “MasterCard Love Index” explorează comportamentul consumatorilor din peste 200 de țări la nivel global, analizând tranzacțiile realizate între 11 și 14 februarie în trei ani consecutivi (între 2013 și 2015). Indexul nu a radiografiat doar valoarea cheltuielilor, ci și tipurile de cheltuieli asociate Zilei Îndrăgostiților, la nivel internațional.

Valoarea cheltuielilor în preajma Zilei Îndrăgostiților s-a majorat în fiecare regiune, între 2013 și 2015, cu o rată de creștere medie de 22%. Totodată, datele analizate arată că tot mai mulți oameni aleg să aibă o experiență unică și să-și creeze amintiri, în detrimentul cadourilor sau al gesturilor mărețe.

Studiul a identificat câteva tendințe în materie de consum, subliniind diferențele notabile dintre regiuni, în jurul lumii:

• Experiența, mai importantă decât obiectele materiale: Indexul arată o creștere a cheltuielilor efectuate în restaurante (33%) și hoteluri (28%). Consumatorii din America de Sud (54%) și din S.U.A. (38%) preferă să celebreze Ziua Îndrăgostiților alături de persoana iubită în cadrul restaurantelor, în timp ce locuitorii din regiunile Asia-Pacific, Europa și Orientul Mijlociu optează pentru vacanțe, aspect indicat de creșterea șederilor la hoteluri.

• Florile sunt încă la modă: În general, se poate observa un ușor declin în vânzările de flori și felicitări, pe durata celor trei ani analizați. Cu toate acestea, locuitorii din America de Sud dezmint această tendință, înregistrând o creștere a cheltuielilor realizate în florării de 92% pe parcursul intervalului analizat, în timp ce Orientul Mijlociu a fost singura regiune care a arătat o creștere a vânzărilor de felicitări – și chiar una semnificativă, de 107%.

Tendințele cheie de consum realizat pe durata Ziua Îndrăgostiților, după regiune:

Statele Unite ale Americii
• Mâncarea este cel mai important aspect al Zilei Îndrăgostiților, 38% dintre cheltuielile din preajma acestui eveniment fiind făcute în restaurant – o creștere de 66% pe durata celor trei ani analizați.
• Cheltuielile pe obiecte fizice, precum flori (-17%) și felicitări (-14%) au scăzut.
• Consumul a crescut cu 28%, 64% dintre tranzacții fiind realizate în persoană

America de Sud
• Romantismul este pe un trend ascendent, fiind observată o creştere în achiziția de flori (+92%) și de bijuterii (+67%)
• Locuitorii din America de Sud cheltuie mai mulți bani la restaurant decât orice altă regiune (54%)
• Cheltuielile de Ziua Îndrăgostiților au crescut cu 25% pe intervalul de timp analizat.

Europa
• Europenii cheltuie mai mult pe cazare (33%) și mâncare (25%), cheltuielile în restaurante crescând cu 53% între 2015 și 2013.
• Cheltuielile cresc cu 14% în preajma Zilei Îndrăgostiților
• 21% dintre tranzacții sunt realizate online, procentaj ce plasează Europa drept regiunea care face cele mai multe cumpărături online. 66% dintre tranzacții au fost realizate în persoană.

Orientul Mijlociu
• Cei mai predispuși să achiziționeze bijuterii (23%), prin comparație cu alte regiuni.
• Călătoriile sunt tot mai populare, 43% dintre tranzacții având loc în hoteluri, în creștere cu 51% pe intervalul de timp analizat.
• Singura regiune care a înregistrat o creștere a vânzărilor de felicitări de Ziua Îndrăgostiților (107%).

Asia – Pacific
• Se cheltuie mai mulți bani pentru experiențe, precum hoteluri (36%) sau restaurante (24%), și mai puțin pe obiecte, precum flori (2%) sau felicitări (2%).
• 84% dintre tranzacții au fost efectuate în persoană, în timp ce doar 10% au fost realizate online.
• Cheltuielile cresc cu 23% în perioada Zilei Îndrăgostiților.

Canada
• Canadienii cheltuie bani de Ziua Îndrăgostiților pe călătorii (35%), o creștere de 9% pe parcursul intervalului analizat.
• Doar 4% dintre cumpărături sunt realizate în florării, în scădere cu 34% între 2013 și 2015.
• 54% dintre tranzacții sunt realizate în persoană, 18% sunt efectuate online iar 28% dintre cumpărături au fost efectuate în absența deținătorului cardului.

######
Despre Studiul de Ziua Îndrăgostiților
Studiul a analizat informații agregate ale tranzacțiilor realizate prin intermediul cardurilor de debit, credit și preplătite MasterCard și Maestro, între 11 și 14 februarie, anii 2013-2015.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?