[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu Gfk – diferentele dintre shopping-ul online si cel din magazine nu sunt atat de clare

9 iunie 2016

GfK a întrebat 23.000 de cumpărători din 23 de țări din Asia Pacific, America Latină, Europa, America de Nord și Orientul Mijlociu când a fost ultima dată când au hotărât dacă să achiziționeze ceva din online sau dintr-un magazin și care au fost factorii care au înclinat balanța în favoarea unui mediu sau al altuia.

Cei mai importanți factori luați în calcul în decizia cumpărătorilor de a face achiziția online mai degrabă decât din magazin sunt: banii economisiți (lider detașat, cu 55%), cumpărături mai ușor de realizat (28%), o mai bună selecție a produselor (26%) și cumpărături mai rapide (25%). Cel de-al cincilea cel mai popular factor este împărțit în mod egal între cei care spun că au ales online-ul deoarece au obținut informații mai bune de acolo și cei care spun că l-au ales pentru că fac deja achiziții în mod obișnuit din online – unul din cinci cumpărători.

tabel - de ce preferam sa cumparam online
Un studiu asemănător realizat la nivelul țării noastre arată că top trei criterii la nivel global sunt esențiale și pentru români, dar în altă ordine: banii economisiți (52%), o mai bună varietate de produse (43%) și ușurința cumpărăturilor (37%).

“Românii apreciază mai mult decât alte națiuni diversitatea ofertei din online pentru că au posibilitatea de a face comparații între produse și servicii și, în final, o alegere mai bună. De asemenea, ușurința la cumpărături în mediul virtual este un criteriu care contează mai mult pentru conaționali decât pentru cei din alte țări”, afirmă Cristina Vasile, Group Account Manager, FMCG Lead GfK România.

Cu toate acestea, patru dintre motivele care cântăresc cel mai mult în opțiunea de a cumpăra online se regăsesc și în primele cinci cele mai importante motive care îi determină pe oamenii să cumpere din magazine. Factorul principal care înclină balanța către decizia de a achiziționa din magazine este acela că oamenii pot vedea și testa produsele înainte de a le cumpăra (peste jumătate dintre cei chestionați) – nici o surpriza aici. Totuși, următoarele motive cele mai populare sunt mai interesante.

O treime au răspuns că preferă magazinele fizice deoarece este mai ușor să facă cumpărăturile de acolo – comparativ cu 28% care au ales același criteriu drept un avantaj al online-ulului. Al treilea motiv al cumpărătorilor în alegerea magazinului este că pot returna produsele cu mai puține bătăi de cap (29%), urmat îndeaproape de rutină (28%). Al cincilea cel mai popular motiv se împarte în mod egal între obținerea unei mai bune informări și economisirea de bani (cu câte 22%).

tabel - de ce prefera romanii magazinul fizic
În România, în linie cu rezultatele la nivel global, cei chestionați consideră un avantaj major al magazinelor fizice faptul că pot încerca produsele înainte de a le cumpăra (56%). Al doilea criteriu care contează și care nu apare în top 5 motive menționate de respondenții din alte țări este obținerea rapidă a produselor (51%), iar al treilea este rutina (30%).

James Llewellyn, director studii de shopper la GfK, comentează: „Aceste rezultate conduc la două concluzii importante. Prima este aceea că motivațiile care determină realizarea de cumpărături din magazin față de cele din online nu sunt atât de diferite pe cât ne așteptăm. De exemplu, sfatul experților nu este un diferențiator cheie într-o direcție sau în alta. Prin urmare, pentru a menține traficul în magazine, este imperios necesar ca retailerii (în parteneriat cu producătorii) să inoveze pentru a oferi motive pentru a fi vizitați și pentru a crește apetitul pentru a cumpăra din magazinul lor, categoria sau marca lor. Ne așteptăm ca, în ciuda unui scurt hiatus, punctele de vânzare fizice să devină mai importante decât oricând.

A doua concluzie este aceea că, pentru a reuși în viitor, retailerii trebuie să creeze o sinergie între online și offline, și nu neapărat diversitatea ofertei. În cele din urmă vorbim despre aceiași cumpărători care doresc să-și îndeplinească aceleași nevoi, cu aceleași produse și servicii. În viitor vor fi mai puține dezbateri cu privire la online și la offline și ne vom concentra din nou pe chestiuni fundamentale: varietate, preț, accesibilitate și experiență, precum și felul în care împlinim și depășim așteptările cumpărătorilor în fiecare dintre ele și în toate.”

GfK a realizat studiul online printre 23.000 de consumatori cu vârsta peste 18 ani din 23 de țări din Asia Pacific, America Latină, Europa, America de Nord și Orientul Mijlociu. Datele sunt ponderate pentru a reflecta componența demografică a populației online de peste 18 ani din fiecare țară.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?