[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu DPD: peste 90% dintre internautii romani vor sa cumpere cadourile de Craciun online, cu un buget mediu de 190 euro

6 decembrie 2016

Românii intenţionează să cumpere online cadourile de Crăciun pentru cei dragi, iar suma medie alocată shopping-ului de Sărbători se ridică la 190 euro, potrivit unui studiu* realizat la nivel european de DPDgroup. In plus, 43% dintre cei chestionati au spus ca in acest an vor cheltui mai mult decat anul trecut.

Bugetul conaționalilor este identic cu cel al belgienilor și dublu față de cât și-au propus croații să cheltuiască. Dintre cele 21 de țări analizate, România se află la jumătatea clasamentului, după suma medie pe care vor să o cheltuiască online pe cadourile de Crăciun. Țara noastră devansează, astfel, state cu economii mai puternice și e-commerce mult mai dezvoltat, precum Olanda, Polonia, Portugalia sau Ungaria.

buget mediu Carciun online

Exista o explicatie. Conform rezultatelor ING International Survey – Christmas 2016, societatea contribuie la presiunile pe care consumatorii le simt. Astfel, mai mult de doi din cinci respondenți (42%) admit că se simt obligați să cheltuie bani pentru sărbătorile de Crăciun. Din cauza diferențelor culturale, unele țări simt o presiune semnificativ mai mică decât media, ca de exemplu Belgia și Olanda.

„Sondajul reflectă clar apetitul dezvoltat al românilor pentru cumpărăturile online. 93% dintre respondenți spun că vor achizițona online cadouri pentru cei dragi. Astfel, țara noastră este în fruntea statelor cu cea mai mare intenție de cumpărare online de Crăciun. Cifrele sunt peste așteptări, având în vedere că doar 37% dintre cei chestionaţi se declară cumpărători online fideli. În schimb, în Olanda, țară cu cei mai mulți e-shop-eri fideli, doar jumătate vor să achiziționeze daruri de Sărbători din e-commerce”, declară Lucian Aldescu, CEO DPD România, una dintre cele mai importante companii de pe piața locală de coletărie și curierat expres.

România se află pe primul loc în clasament și după diferența de buget față de anul trecut. Potrivit sondajului, 43% dintre respondenți vor aloca anul acesta sume mai mari pentru cadouri. Românii sunt urmați în top de lituanieni, iar la polul opus se află Germania, țară în care doar 14% dintre internauţi vor aloca bugete mai mari pentru surprizele de sub brad.

Ce cadouri vor primi românii de Crăciun

Produsele pe care vor să le pună românii sub brad sunt, cu precădere, cele de înfrumusețare și de îngrijire corporală, preferate de 55% dintre respondenți. La polul opus se află pantofii, jocurile video, articolele sportive și electrocasnicele, care reprezintă o opțiune de cadou pentru mai puțin de 20% dintre cei intervievați.

Doar lituanienii mai consideră produsele de înfrumusețare, în proporție de 52%, prima variantă de cadou pentru cei dragi. În schimb, cărțile sunt pe primul loc în lista de daruri de Sărbători pentru cehi, unguri, austrieci, belgieni, nemți, italieni, portughezi sau elvețieni. Pe de altă parte, jucăriile ocupă prima poziție în topul preferințelor pentru croați, polonezi, sloveni, estoni, francezi, letoni, olandezi și spanioli.

ce cadouri cumpara romanii de Craciun

Cine cumpără cadourile şi unde vor să fie livrate

Cei mai entuziaști cumpărători online de Crăciun din România sunt bărbații, care au o pondere de 54% din total.

Printre țările din regiune cu e-shopperi majoritar bărbați se numără și Cehia, Ungaria, Polonia și Slovacia. În schimb, în Croația și Slovenia femeile reprezintă 59% și, respectiv, 51% dintre internauții care vor să cumpere online cadouri de Crăciun.

Conform studiului, o treime dintre e-shopperii români sunt casnici și au copii minori în întreținere. Cea mai mare prezență în e-commerce, de 45%, o au cei cu vârste între 18 și 34 de ani, 40% au între 35 și 54 de ani, iar restul au peste 55 de ani. În schimb, în Slovacia, Polonia, Cehia și Croația, generația Millennials reprezintă cel puțin jumătate din totalul amatorilor de cumpărături online cadouri de sărbători.

Cel mai adesea, românii cer ca livrările să se facă la domiciliu, opțiune solicitată în 82% din cazuri. A doua adresă de expediere dorită este locul de muncă, pentru care optează 44% dintre consumatori, iar 20% solicită un oficiu poștal. Alți 10% dintre respondenți vor ca produsele comandate să fie livrate la o altă adresă diferită de birou și locul de muncă, în timp ce 9% solicită predarea coletelor într-un magazin.

În ceea ce privește solicitările românilor la adresa firmelor de curierat, 94% au declarat că vor să aibă posibilitatea să reprogrameze livrarea, dar și să primească notificare cu o fereastră de livrare de o oră și să aibă acces în timp real la informații despre procesul de expediere.

Bugetul pentru cadourile de Craciun de aproape trei ori mai mare decat cel de Mos Nicolae

Românii din mediul urban sunt dispuși să aloce, în medie, un buget de 318 lei pentru cadourile de Moș Nicolae, în creștere cu 4,2% față de bugetul de 305 lei alocat în aceeși perioadă din 2015, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Mednet Marketing Research Center. Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici – sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orașe mari – peste 100.000 locuitori) în perioada 23 – 28 noiembrie 2016. Au fost intervievate 800 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani.

comportament consumator online de Craciun

comportament consumator online de Craciun bis

* Studiul a fost efectuat în toată rețeaua europeană DPDgroup, în 21 de țări. În România, studiul s-a realizat în perioada 19 septembrie – 7 octombrie, pe un eșantion de 1.017 respondenți.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?