[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu de caz: asigurari online – modelul de business si concurenta parazitara

12 iunie 2014

Lansat in decembrie 2006, rca-ieftin.ro era primul site care oferea comparare de produse si cumparare pe zona politelor obligatorii. La acea vreme, administratorul site-ului a fost primul care a facut „adwords” pe Google pentru RCA. De-a lungul timpului, eforturile de promovare si investitiile in dezvoltarea platformei rca-ieftin.ro s-au ridicat la aproape 1 mil. de euro, numai anul trecut fiind alocati 200.000 Euro.

Rezultatul nu a intarziat sa apara: afacerea a crescut continuu, astfel ca in prezent portalul detine o treime din politele vandute online de catre piata. In 2013, a vandut 120.000 de polite in valoare de 8 mil. Euro. Site-ul vinde si asigurari generaliste, inclusiv asigurari de locuinta, insa 85% dintre politele vandute sunt de tip RCA. Mediul online a ajuns sa detina o ponderea importanta in procesul de vanzare, una din patru comenzi/vanzari venind prin site.

Acest succes nu avea cum sa lase indiferenta piata astfel incat competitorii s-au gandit sa profite de pe urma notorietatii marcii. Este suficient sa tastati cuvintele rca ieftin pe Google si veti avea imediat o serie de link-uri la dispozitie: www.rcamaieftin.ro, www.rca-ieftin2013.ro, www.rca-hiper-ieftin.ro, www.rcaieftin-asigurari.ro si exemplele pot continua.

Ajuns in aceasta realitate a pietei, managementul rca-ieftin.ro si-a pus intrebarea cum merge mai departe.
“Toti zic ca-i ieftin, nu?‎ Asa ca am decis sa iesim din aceasta zona dar in egala masura sa ne extindem serviciile.” a declarat pentru ZF Alexandru Pintilie (foto), fondatorul Pintilie Broker de Asigurare, companie care detine rca-ieftin.ro. „Cel mai greu a fost sa ne raspundem la intrebarea in ce industrie suntem, a asigurarilor sau auto. Odata ce ne-am raspuns servicii auto, am scapat de ochelarii de cal si acum vedem lucrurile mult mai amplu.”

Astfel, incepand cu 10 iunie a.c., rca-ieftin.ro s-a transformat in pint.ro si tinteste afaceri de 12 mil. Euro, cu 50% mai mult decat in 2013. Cresterea va veni tocmai din schimbarea filozofiei de business care de la vanzari de polite va migra catre vanzari de servicii auto, care implica si vanzare de polita. Diferenta va fi data in piata de foarte multe servicii cu valoare adaugata.

Alexandru Pintilie„Vrem sa fim pentru soferi entitatea, compania, comunitatea, unde ei stiu ca isi pot rezolva problemele de la A la Z in ceea ce priveste masina lor. Vorbim de RCA, ITP, viniete, dar si servicii conexe: unde sa-mi fac revizia, unde sa-mi schimb anvelopele, cat ma costa. Sunt la Brasov si vreau sa ajung la Bucuresti, este duminica si vreau sa intru pe o aplicatie sa vad pe unde o iau, ca sa evit aglomeratia. DN1 sau 1A? Esti noaptea pe drum si vrei sa ajungi la Sibiu sa gasesti un loc unde poti manca ceva la acea ora. Ne suni si te ajutam.”, a facut Pintilie o rapida trecere in revista a categoriilor de servicii pe care le vor oferi. „Inclusiv in caz de accident, soferul ne suna si il ajutam sa completeze formularul de constatare amiabila.”

Managerul considera ca spre deosebire de varianta Google care, de asemenea, poate fi folosita pentru obtinerea de informatii, avantajul oferit de pint.ro este ca soferul poate sta de vorba cu cineva, 24 din 24, 7 zile pe saptamana, indiferent daca este Paste, Craciunul sau Anul Nou. „In call center momentan avem 15 oameni, pe timp de zi.”, precizeaza Pintilie.

Completand gama de servicii oferite, managerul a mai amintit si de posibilitatea ca soferii sa afle cand le expira ITP-ul, RCA-ul sau vinieta. „Avem o unealta prin care poti sa-ti introduci toate datele ITP, vinieta, RCA si te anuntam gratuit ca sa poti circula linistit.”

Portalul ofera servicii de tip „lasa cheile masinii si noi ne ocupam de tot” atunci cand soferul are o dauna. „Noi mergem si facem constatarea, ducem masina in service, eventual ii asiguram o masina la schimb daca reparatia dureaza prea mult. Practic soferul ne lasa cheile si noi ne ocupam. Fee-ul pentru acest serviciu este mai mult decat decent. Pe viitor vedem vanzari si din aceste servicii.”, crede managerul.

Serviciile merg pana la asistenta juridica de specialitate care pleaca de la faptul ca foarte putini soferi din Romania stiu ca pe polita RCA au dreptul la daune morale in urma producerii evenimentelor nedorite. „Acesta este un serviciu pe care noi il oferim gratuit clientilor, prin care o echipa de avocati cu experienta in asigurari ii reprezinta si ii ajuta sa primeasca ceea ce li se cuvine”.

Convingerea managerului este ca cea mai buna forma de publicitate si cea mai eficienta, pentru ca este si ieftina, este recomandarea.
„Ideea noastra este ca daca ajuti un om cand are o urgenta, atunci oricand va avea nevoie de ceva o sa apeleze tot la noi. Vrem sa cream o comunitate a soferilor carora sa le oferim toate aceste servicii. Asta incercam sa facem, sa aducem plusvaloare.”, a concluzionat Pintilie.

Prin intermediul tuturor acestor servicii si facilitati, pint.ro intentioneaza sa se pozitioneze in piata drept primul asistent personal pentru cei 5 milioane de soferi din Romania. Conform statisticilor, anul trecut, 1 din 4 soferi a accesat, cel putin o data, site-ul rca-ieftin.ro (actualmente pint.ro).

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?