[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu: aproape 9 din 10 romani isi aleg banca functie de experientele anterioare

29 septembrie 2016

Circa 89% dintre români aleg serviciile unei bănci după experiența anterioară avută cu alte astfel de instituții, iar cei mai mulți rămân fideli unei singure bănci, arată un studiu de compania internațională specializată în domeniul relațiilor cu clienții 4Service Group.

Clienții români sunt și destul de comozi. Majoritatea preferă să nu se deplaseze foarte mult, ceea ce ar explica și densitatea mare de sucursale bancare din mediul urban. Conform studiului, 85% dintre clienții români preferă să își rezolve problemele în sucursale bancare la care pot ajunge ușor., scrie News.ro

Studiul a fost efectuat de compania 4Service Group în mai 2016, pe un eșantion de 800 de clienți ai băncilor, în România, Bulgaria, Polonia și Turcia.

Interesant este că experiența anterioară, aleasă de români pe primul loc în topul factorilor care le influențează decizia, contează mult mai puțin în alte țări. Doar 14% dintre clienții turci, de exemplu, au pus experiența anterioară pe primul loc.

“Mulți dintre clienții băncilor sunt și oameni de afaceri, care preferă să efectueze operațiuni bancare în condiții optime de confort. În condițiile unei concurențe aprige, calitatea serviciilor unei bănci este esențială. Companiile știu acest lucru și alocă resurse importante pentru educația angajaților. Obiectivul principal este să lase o impresie cât mai bună clienților”, se mai arată în studiu.

La capitolul interacțiune cu personalul din bancă, românii preferă în proporție de 84% ca angajații să cunoască bine produsele și serviciile băncii.

De asemenea, clienți din România nu au uitat încă vremurile când se stătea la coadă pentru orice, astfel că 97% dintre respondenți au declarat că urăsc să stea la coadă și, mai mult, să vadă cum funcționarii se mișcă încet la ghișeu.

Lipsa automatizării și birocrația stufoasă cu care se confruntă până să achiziționeze un credit sau orice alt serviciu bancar sunt alte probleme acuzate de români.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?