[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Sondaj MasterCard: microbistii nu au o modalitate de plata favorita

5 iunie 2015

Un sondaj efectuat de MasterCard in randul a 5.000 de microbisti din 11 tari europene a relevat faptul ca acestia prefera sa foloseasca atat cardul, cat si numerarul (40%) pentru plata mancarii, bauturii, calatoriei si a altor cheltuieli de deplasare la un meci de fotbal, fara a favoriza o anumita metoda de plata. Cand vine insa vorba de cel mai bun jucator din istoria UEFA Champions League, Lionel Messi ocupa, de departe, prima pozitie.

studiu MC superstitii fotbalIn timp ce Europa se pregateste pentru Finala UEFA Champions League dintre Juventus si FC Barcelona din Berlin, Germania, de sambata, 6 iunie, un nou raport MasterCard a sondat unicele si minunatele diferente dintre microbistii de pe continent, prin lansarea Fan Passion Report, un studiu al pasiunilor a peste 5.000 de fani europeni ai fotbalului.

Potrivit raportului, fanii din Italia (73%) au mai multe superstitii cu privire la fotbal decat alte nationalitati din Europa, devansandu-i cu putin pe cei spanioli. Aproape jumatate (47%) dintre italieni poarta un anumit articol vestimentar norocos in timpul unui meci, 20% insista sa stea in acelasi loc la fiecare meci, iar 13% consuma un anume produs alimentar sau o anume bautura. Peste 40% dintre spanioli au admis, de asemenea, ca poarta articole vestimentare norocoase, iar cei mai putin superstitiosi suporteri din Europa sunt cei din Portugalia, unde doar 23% au superstitii de vreun fel, urmati de Suedia (24%) si Olanda (29%).

Pentru unele nationalitati, fotbalul este privit ca o religie care se traieste si respira zi de zi. Nicaieri mai mult decat in Italia, unde 69% dintre fani au ales sa rateze un eveniment familial important pentru a asista la un meci de fotbal. Spaniolii sunt nu cu mult in urma, peste 60% alegand fotbalul in locul familiei, in timp ce Franta a inregistrat un procentaj de 52%.

Per ansamblu, sondajul a mai bine de 5.000 oameni a descoperit ca 43% dintre respondenti au ratat evenimente in familie pentru a-si sustine echipa favorita. Ponderea este cea mai ridicata in grupa de varsta 25-34 ani. Portugalia, totusi, este la polul opus, cu doar 19% admitand ca plaseaza fotbalul mai presus de familie.

Alte concluzii importante ale studiului includ:

. Mai mult de o treime (35%) dintre fani si-au luat o zi libera de la serviciu invocand probleme de sanatate pentru a asista la un meci de fotbal. Ponderea cea mai mare este in Italia, unde 51,9% au pierdut o zi de munca pentru un meci de fotbal.
. Suporterii spanioli sunt cei mai devotati deplasarilor, cu 92,8% dintre fani calatorind in strainatate pentru a-si sustine echipa.
. Portughezii (63%) si suedezii (51%) sunt fanii care au calatorit cel mai putin, majoritatea preferand sa stea acasa.
. Anglia (23%) a depasit cu foarte putin Spania (22%) ca destinatia preferata a fanilor care fac deplasari in strainatate. Italia (12%) si Germania (10%) au ocupat locurile trei si patru.
. Suporterii spanioli cheltuie cel mai mult in deplasari – o medie de 457 lire sterline per suporter. Italienii cheltuie, in medie, 398 lire, iar francezii 351 lire. Per ansamblu, media cheltuielilor unui fan in deplasari in strainatate pentru meciuri de fotbal a fost de 250 lire.
. Fanii maghiari (69%) transforma de multe ori deplasarea pentru sustinerea favoritilor intr-o sedere extinsa, prelungindu-si vizita cu trei sau mai multe zile, in timp ce portughezii prefera deplasarile de o zi.

Raportul Fan Passion al MasterCard, sponsor oficial al UEFA Champions League, in calitate de Official Player Mascot Provider, a solicitat, de asemenea, fanilor din 11 tari diferite sa desemneze, in opinia lor, cel mai bun jucator din istoria competitiei. In sondajul MasterCard care a inclus peste 5.000 fani, Lionel Messi a fost desemnat cel mai important jucator din istoria competitiei, cu un procentaj impresionant, de 27% dintre voturi.
Varful FC Barcelona a fost urmat de fostul star al Real Madrid, Zinedine Zidane (12%), in timp ce Cristiano Ronaldo (11%) a completat podiumul. Fostul atacant brazilian Ronaldo (7%) s-a clasat pe locul al patrulea, in timp ce David Beckham (4%) a ocupat pozitia a cincea.

In mod surprinzator, cel mai mare numar de voturi pentru Messi a venit de la grupul de varsta de peste 55 ani (33%), si nu de la generatiile mai tinere. Superstarul argentinian a fost fruntasul sondajului in Anglia, Germania, Italia, Turcia, Rusia si Ungaria. Zidane a fost cel mai selectionat nume in tara sa natala, Franta, in timp ce Cristiano Ronaldo a castigat cele mai multe voturi in tara sa, Portugalia.

Sondajul Fan Passion Report a fost efectuat de Censuswide pentru MasterCard. Au participat 5.017 respondenti din 11 tari europene – Anglia, Germania, Spania, Franta, Olanda, Italia, Turcia, Rusia, Suedia, Portugalia si Ungaria.

The Fan Passion Report – presented by MasterCard

studiu MC microbisti

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?