Sodexo: „ne asteptam ca tichetele de masa in format electronic sa se bucure de succes si in Romania”

23 ianuarie 2015

Compania Sodexo, jucator important pe piata romaneasca a tichetelor, va emite, incepand cu anul acesta, tichete de masa in format electronic, dupa ce compania va fi autorizata pentru aceasta activitate de catre Ministerul Finantelor Publice. Cardul are cip incorporat, beneficiaza de tehnologia contactless si va fi emis in parteneriat cu MasterCard, de indata ce vor fi indeplinite toate conditiile legale.

Normele de aplicare a Legii 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa au fost publicate in Monitorul Oficial nr. 54/2015, insa tichetele de masa in format electronic nu au fost inca puse in circulatie.


Angajatorii si angajatii vor putea opta pentru tichetele de masa în format card numai dupa ce sunt parcurse urmatoarele etape:
1. Elaborarea criteriilor de autorizare a unitatilor emitente de tichete de masa in format card;
2. Evaluarea si autorizarea propriu-zisa a companiilor care doresc sa emita tichete pe acest tip de suport de catre Ministerul Finantelor Publice, care ramane autoritatea de control, asigurand stabilitatea sistemului de tichete de masa.

„Voucherele de masa in format electronic ajuta la modernizarea sistemului de tichete valorice din Romania, oferindu-le companiilor si angajatilor acestora acces la cele mai noi tehnologii si, in acelasi timp, posibilitatea de a alege solutia optima pentru fiecare,” declara Jean Istasse, CEO Sodexo Romania.

„La nivel global, grupul Sodexo emite 65%-70% din volumele sale pe carduri si ne asteptam ca tichetele de masa in format electronic sa se bucure de succes si in Romania. Sodexo face astfel toate demersurile pentru a oferi in continuare cea mai mare retea de afiliere atat pentru tichetele de masa pe suport de hartie, cat si pentru cele emise pe card.”
Compania Sodexo mai anunța ca a realizat un Ghid de utilizare a Tichetelor de Masa in Format Electronic util pentru angajatorii si angajatii care doresc sa adere la noul format de tichete emise pe card.

Principii generale privind tichetele de masa in format electronic:
1. Tichetele de masa electronice sunt carduri dedicate exclusiv alocatiei individuale de hrana a angajatilor;
2. Angajatorii pot opta fie pentru acordarea tichetelor de masa pe hartie, fie pe suport card;
3. Tichetele de masa pe card vor putea fi utilizate numai in acele unitati de alimentatie publica echipate sa accepte carduri si care au contracte incheiate cu unitatile emitente. Sodexo va face toate eforturile pentru a oferi cea mai mare retea de afiliere pentru tichetele de masa indiferent de suportul pe care sunt emise, asa cum a reusit în ultimii 16 de ani de cand emite îin Romania;
4. Cardurile pe care vor fi virate sumele aferente tichetelor de masa nu sunt carduri bancare;
5. Nu este permisa alimentarea cardului de tichete de masa cu alte sume;
6. Nu este permisa retragerea de numerar de pe cardurile de tichete de masa;
7. Sumele cu care sunt alimentate cardurile de masa vor avea aceeasi perioada de validitate ca si tichetele de masa pe suport hartie. Concret: un tichet de masa emis pana la 31 octombrie a unui an calendaristic poate fi utilizat pana la data de 31 decembrie a anului de emitere, in timp ce un tichet de masa emis incepand cu 1 noiembrie a unui an poate fi utilizat pana la data de 31 decembrie a anului urmator emiterii;
8. Valoarea nominala a tichetelor de masa indiferent de suport este in prezent de 9,35 lei. Aceasta valoare este revizita periodic de catre Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice.

Principii si reguli pentru angajati privind tichetele de masa in format electronic
a) Angajatorii sunt obligati sa instiinteze lunar salariatii cu privire la data alimentarii si valoarea tichetelor de masa transferate pe cardul de tichete;
b) Angajatii vor folosi tichetele de masa electronice in conformitate cu contractul pe care unitatea emitenta il încheie cu angajatorul.
c) Toate costurile cu tichetele de masa in format electronic vor fi suportate de catre angajatori;
d) La momentul achitarii alimentelor în unitatile alimentare, cardurile de masa vor fi debitate cu valoarea integrala a produselor cumparate.

Principii si reguli pentru angajatori privind acordarea tichetelor de masa în format electronic

1. Procesul de comanda:
Procesul de comanda a tichetelor de masa ramane acelasi indiferent de suport pe hartie sau in format electronic;
Noutatea normelor de aplicare se refera la numarul de tichete valorice, indiferent de suportul pe care sunt emise, la care are dreptul intr-o luna un angajat care lucreaza in ture sau pentru situatia in care timpul de lucru depaseste 8 ore/zi. Numarul de tichete se calculeaza adunand numarul de ore lucrate si împartind aceasta suma la 8;
Angajatorii pot acorda tichete de masa doar pentru zilele lucrate si numai in limita valorii nominale aprobata prin lege.

2. Cine poate primi tichete de masa pe suport card:
Angajatorii vor stabili împreuna cu sindicatele sau cu reprezentantii salariatilor, prin contractele colective de munca, clauze privind acordarea tichetelor de masa si suportul pe care vor fi emise, precum si:
Numarul salariatilor din unitate care pot primi lunar tichete de masa;
Valoarea nominala a tichetului de masa, in limita celei prevazute de lege, tinand seama de posibilitatile financiare proprii ale angajatorilor;
Numarul de zile lucratoare din luna pentru care se ofera tichete de masa salariatilor;
Criteriile de selectie privind stabilirea salariatilor care primesc tichete de masa.

3. Plata tichetelor de masa pe suport card catre emitenti:
Angajatorii vor plati in avans sumele aferente tichetelor de masa electronice catre unitatile emitente;

Prezent în Romania din 1998, Grupul Sodexo numara astazi 630 de angajați. Compania Sodexo, al 18-lea angajator mondial a fost înfiintata de catre Pierre Bellon în 1966 in Marsilia, Franta. Grupul opereaza in 80 de tari cu 419.000 de angajați și 32.700 puncte de lucru. Cifra de afaceri a fost de 18 mld. Euro iar numărul zilnic al beneficiarilor se ridica la 75 mil.

Adauga comentariu

Noutăți

The rise of the mobile wallet

Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?