[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Schimburile comerciale fara precedent dintre Romania si Polonia au atras atentia antreprenorilor din online

27 august 2015

Retailerul online de moda din Polonia answear.com isi pregateste intrarea pe piata locala unde va intra in lupta atat cu brandurile specializate precum Zara sau H&M, dar si cu jucatorii online mari, care au creat adevarate malluri pe internet, cum este cazul eMag, liderul pietei romanesti de comert electronic.

„Dupa ce am ajuns lideri pe piata de e-commerce din Polonia (piata non-discount, n.red.) si dupa ce ne-am intarit pozitia in Cehia si Slovacia – unde am intrat in anul 2014 -, am lansat la inceputul lunii august operatiunile din Ucraina. Acum, Romania este urmatorul pas in strategia noastra de dezvoltare“, spune Andrzej Malinowski, chief business development officer in cadrul companiei answear.com.

Momentan compania se afla in faza finala de prelansare a operatiunilor, punand bazele echipei, pregatind site-ul in limba romana si campania promotionala. Potrivit site-ului din Polonia, retailerul vinde atat hainele unor branduri mari precum Adidas sau Mango, dar si ale unor nume mai putin cunoscute.

Polonezii vin sa „fure“ o felie din piata de imbraca­minte si incaltaminte din Romania evaluata la 1,6 mld. euro anul trecut, potrivit companiei de cercetare de piata PMR. Pe piata locala mai sunt prezente deja cinci grupuri de moda din Polonia, cu un total de noua branduri printre care se numara Reserved, Pepco, CCC, Kazar sau Smyk. Acestea au obtinut anul trecut afaceri cumulate de peste 20 mil. euro, potrivit estimarilor ZF.

Aceasta decizie a celor de la answer.com vine in contextul in care schimburile comerciale dintre Polonia si Romania inregistreaza maxime istorice. Datele Biroului Central pentru Statistici al Poloniei (Central Statistic Office -GUS) arata ca, anul trecut, Romania s-a aflat pe locul 18 in topul principalilor importatori de bunuri si servicii poloneze (in valoare totala de peste 10BLN de zloti).

In primul trimestru al anului curent, Romania a avansat un loc, pe 17 (in conditiile in care importurile de bunuri poloneze au crescut cu 1.5%), generand la fel de multe exporturi din Polonia precum Turcia, potrivit Akcenta (institutie de plata care functioneaza in Romania sub o licenta de operare emisa de Banca Natională a Cehiei ca rezultat al unui proces de notificare, in conformitate cu art. 17 și 25 din Directiva privind serviciile de plată (Payment Service 2007/64 / CE).

Exporturile poloneze catre Romania au crescut si au ajuns la un volum mai mare decat cel al exporturilor catre China, fapt care a generat o crestere a interesului comercianților polonezi fața de Romania ca piața de desfacere pentru produsele lor. Cele mai populare produse importate de antreprenorii romani de la omologii lor din Polonia sunt cele de mobilier.

De ce sunt polonezii si alti antreprenori straini interesati de Romania?
“In mod normal, exportatorii sunt atrasi de anumite piețe in special gratie puterii de cumparare a consumatorilor. Atunci cand vine vorba de Romania, comerciantii straini – inclusiv cei din Polonia – sunt atrasi mai mult de capacitatea tarii de a se schimba rapid, atat din punct de vedere social, cat si din punct de vedere economic. Mai mult, Romania este o piata unde există 19 milioane de potentiali consumatori, fiind cea de-a saptea cea mai mare tara din Uniunea Europeana din punct de vedere al populatiei”, a declarat Theodor Stefanovici, Director Comercial AKCENTA pentru Romania.

AKCENTA este o institutie financiara non-bancara, cea mai mare institutie de plata de acest tip din Cehia si din Europa Centrala Compania este specializata in schimb valutar, plati internationale si operatiuni de acoperire pentru firme si institutii. AKCENTA deruleaza activitati pe piete din Europa Centrala, cum sunt  Cehia – unde este activa din 1997 – , Slovacia, Polonia, Ungaria si Romania, avand in total  un numar de 25 000 clienti.

Sursa: ZF & Akcenta

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?