[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

S-a lansat prima aplicatie de food-ordering in care clientul urmareste in timp real unde este soferul iar plata se face exclusiv fara numerar

9 septembrie 2015

Aplicatia Yellow.Menu ofera o monitorizare exact ca la Uber, clientul fiind notificat atunci cand soferul ajunge la adresa de livrare. De asemenea, clientul nu trebuie sa dea bacsis fizic, ci-l poate lasa direct in aplicatie. Plata se face exclusiv fara numerar, acesta fiind si un criteriu de selectie initiala a clientilor, care se doresc din categoria premium, ca si serviciul oferit.

Trebuie sa introduci datele de card la inceput, iar apoi poti sa faci cate comenzi vrei. Integrarea platilor in aplicatie se aseamana, din nou, cu Uber. De unde atatea asemanari cu Uber, o aplicatie din taximetrie? Pentru ca unul dintre actionarii Yellow-menu este Florin Stoian, fondatorul Star Taxi si Mondo Taxi.

Yellow.Menu este un produs de livrare de mancare destinat segmentului mediu si premium, prezentandu-se ca un adevarat restaurant de 4-5 stele care face livrari la pranz, potrivit start-up.ro.

„E un produs premium. Ne adresam catre oameni grabiti, care au venit mediu si care-si doresc sa aiba un pranz de calitate. Mall-urile si cantinele din parcurile de birouri lasa de dorit, iar pe nisa noastra nu exista un competitor“, spune Florin Stoian.

Yellow.Menu a devenit operational, fara mare valva, acum o luna, pentru a testa toate procesele. Pana astazi, Yellow.Menu a ajuns la 2.300 de fani pe Facebook si la comenzi de 2.000 – 3.000 de lei pe zi. Nu sunt multe, mai ales ca, dupa cum spune Florin Stoian, cosul mediu al unei comenzi este de 20 de euro, mai ales ca angajatii din birouri fac comanda la comun in timpul pranzului. In momentul scrierii, un meniu obisnuit de pranz, din doua feluri si un desert te poate costa 71 de lei. Valoarea minima a unei comenzi este de 30 de lei.

Stoian mizeaza pe concluziile pe care le-a tras din Star Taxi – romanii sunt „addicted“ dupa aplicatii si noutate, dar si dupa calitate. In prima luna de testare, 60% din comenzi au venit de pe mobile, acolo unde aplicatia se aseamana Uber, mai ales prin integrarea platilor.

Plata in Yellow.Menu nu se poate face cash, din doua motive: operational, tranzactiile dintre soferii livratori si clienti ar dura prea mult, iar din punctul de vedere al publicului, se face o selectie initiala.

„Aplicatiile Yellow.Menu functioneaza pe one time payment de la Braintree. Suntem singurii din Romania care folosesc acest procesator. Functioneaza ca pe Uber sau AirBnB. Apesi si platesti“, spune Stoian. Trebuie sa introduci datele de card la inceput, iar apoi poti sa faci cate comenzi vrei.

Yellow.Menu incearca sa se pozitioneze peste ceilalti livratori online – Foodpanda, Fooda sau Oliviera.
„Noi avem o mancare de restaurant de 4-5 stele, dar care vine in 30 de minute de cand ai comandat. Asta e promisiunea noastra, ca vom livra in maximum 30 de minute. Din acest motiv, avem un numar limitat de portii“, explica Florin Stoian. Astfel, Yellow.Menu afiseaza meniul pe site, in aplicatii si pe pagina de Facebook la ora 20.00, in fiecare seara. Tot atunci anunta cate portii vor fi preparate. Livrarea se va face intre orele 11 si 15.

Unde ramane tehnologia intr-un asemenea business. Stoian recunoaste ca e un business in care productia e foarte importanta. „Mancarea e 30% din business. Alti 30% sunt marketing-ul si comunicarea, iar 30% e modelul de business“. Aplicatia e singura din Romania in care poti urmari in timp real pe unde e soferul, fix ca la Uber. Cand ajunge la tine, esti notificat. De asemenea, nu trebuie sa dai bacsis fizic, ci-l poti lasa direct in aplicatie.

Dupa aplicatia galbena Star Taxi, care alaturi de Clever Taxi a schimbat modul in care privim comenzile prin aplicatie, Florin Stoian vrea sa puna galbenul si pe harta mancarii. Pana la finalul anului spera sa ajunga la 500 de comenzi pe zi pentru mesele de pranz, dar sa se extinda si cu un meniu special de cina. La o medie de 20 de euro/comanda, ar insemna operatiuni de 10.000 de euro pe zi.

La inceput Yellow.Menu va livra doar in zona de Nord a Capitalei, pana cel mai departe in zona Piata Universitatii. Dar anul acesta compania doreste sa se extinda cu centre de livrare in mai multe zone ale Capitalei, pentru a se apropia atat de clusterele rezidentiale, cat si de cele comerciale, cum ar fi zona Semanatoarea sau AFI Park.

Florin Stoian si partenerii sai au investit deja peste 200.000 de euro in Yellow.Menu.

Sursa: start-up.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?