RomCard a finalizat integrarea versiunii pentru desktop a portofelului electronic in platforma Masterpass si va lansa versiunea pentru dispozitive mobile

5 ianuarie 2017

RomCard și Mastercard au finalizat integrarea portofelului electronic dezvoltat de RomCard în platforma Masterpass, serviciul Mastercard pentru plăți digitale. Consumatorii din România se pot înregistra deja în portofelul electronic RomCard, accesând pagina http://www.romcard.ro/romcard-masterpass-wallet/.

Platforma permite titularului cardului să stocheze mai multe carduri într-un “portofel electronic” creat şi gestionat de Romcard, să isi gestioneze toate informaţiile conexe (adăugare, modificare, ştergere detalii card) si să realizeze tranzacţii financiare numai prin selectarea unui alias de card. Astfel, „utilizatorii portofelului digital RomCard vor beneficia de cea mai modernă experiență de plată online”, potrivit comunicatului de presa.

În plus, RomCard anunta ca va lansa în perioada imediat următoare versiunea pentru dispozitive mobile a portofelului digital, compatibilă atât Android, cât și iOS. Prin intermediul acesteia, consumatorii vor putea efectua plăți online prin portofelul RomCard în comerțul tradițional, prin asocierea cardului în portofelul digital instalat pe dispozitivul mobil preferat.

În prima parte a anului, utilizatorii portofelului digital RomCard vor putea efectua transferuri de bani P2P într-un mod simplu și facil, având nevoie doar de numărul de card al destinatarului, prin intermediul serviciului Mastercard MoneySend.

Comerciantii pot alege integrarea Solutiei Masterpass pentru a facilita accesul consumatorilor la aceasta metoda de plata, considerata simpla, rapida si securizata.

In toamna anului trecut, MasterCard a derulat un studiu pentru a analiza perceptia si interesul consumatorilor pentru plati mobile. Studiul Impactul Inovatiei (Innovation Index) a fost realizat la nivelul a 23 tari in randul unui esantion de populatie utilizatori de internet si posesori ai unui cont bancar, cu varste cuprinse intre 20 si 50 ani. Respondentii romani au afirmat, in proportie de 69%, ca ar prefera sa utilizeze smartphone-ul pentru plati, insa doar 4% au afirmat ca efectuasera, la momentul derularii studiului, plati prin intermediul smartphone-ului sau tabletei.

“Ne bucurăm să sprjinim RomCard în tranziția către plăți digitale, o tendință din ce în ce mai prezentă și în România. Încurajăm utilizatorii să se înregistreze pe platforma RomCard, unde vor putea beneficia, prin intermediul Masterpass, de cea mai simplă, rapidă și sigură experiență de plată,” a declarat Gabriel Ghiță, Head of New Business CEE, Mastercard Europe.

„Sunt mai multe tipuri de portofele digitale. Sunt cele pentru mobile şi cele pentru desktopuri. Cel pentru telefoanele mobile se numeşte digital, iar cel pentru calculatoare se numeşte electronic. RomCard a finalizat acum versiunea electronică, adică cea pe desktop prin care utilizatorii pot face plăţi online pe site-uri.  Aceeaşi versiune a link-ului va fi disponibilă, în curând, şi pentru mobile, care poate fi folosită, de exemplu, la cumpărături. Dacă nu ai cardul la tine, vei putea plăti cu telefonul mobil”, a declarat, pentru Mediafax, Gabriel Ghiţă.

“Concret, nu mai trebuie introdus numărul cardului şi celelalte date, fiind înregistraţi deja în platforma Masterpass. În momentul în care introducem datele de utilizator Masterpass ne sunt preluate numărul cardului, datele de autentificare ale tranzacţiei, adresa de livrare, domiciliul utilizatorului etc. Prin înregistrarea lor o singură dată într-un portofel electronic sau digital le putem folosi cu un singur click pe un buton”, arată reprezentantul Mastercard.

Gabriel Ghiţă susţine că, în prima parte a acestui an se va lansa varianta digitală, când vom putea plăti cu telefonul în orice magazin care acceptă plăţi contactless.

“Împărtășim viziunea MasterCard în ceea ce privește implementarea de servicii inovatoare care ușurează procesul de plată online, păstrând același nivel de securitate. Ne dorim să oferim clienților finali posibilități diversificate de plată care sa le aducă simplitate, rapiditate și securitate referitor la procesul de plată online, atât pe web, cât și pe mobil. Portofelul digital RomCard este un proiect important pentru noi, care va fi dezvoltat în continuare prin echiparea cu opțiuni și facilități moderne ce vor permite utilizarea acestuia atât în mediul online, cât și offline, dar care va avea și avantajul adăugării unor servicii noi de plată”, a afirmat Valentin Costache, IT & eCommerce Manager, RomCard.

Actualmente disponibil în 34 piețe la nivel global, Masterpass stochează toate informațiile despre plată, inclusiv detaliile cardurilor – informațiile de livrare și preferințele de plată – într-un cadru sigur și convenabil, utilizând cele mai avansate metode de securitate disponibile momentan în ecosistemul global al plăților. Cel puțin 200 milioane de consumatori au acces la suita de servicii digitale Masterpass, număr aproape dublu față de cel înregistrat la finele primului trimestru al anului trecut.

RomCard SA, parte a Provus Group, alături de Provus si Supercard Solutions & Services, a fost înfiinţată în 1994 având ca obiect de activitate procesarea tranzacţiilor cu carduri bancare. Astăzi, centrul de procesare ROMCARD, cu mai mult de 20 de ani de experienţă în domeniul procesărilor bancare, operează în continuare într-un sistem realizat în conformitate cu standardele internaţionale, bazat pe certificatele primite de la organizaţiile internaţionale Mastercard, VISA, American Express, JCB, Diners Club. Bazându-se pe o experienţă extensivă şi unică în România în furnizarea de servicii pentru tranzacţii cu carduri bancare, ROMCARD îşi poate extinde serviciile în toate direcţiile specifice activităţilor bancare cu carduri.
Începând cu 2016, RomCard este deţinută de compania germană Wirecard AG, unul dintre cei mai mari jucători la nivel global pe piața de plăți electronice.

Comentarii (1)
  1. Popescu spune:

    O implementare care lasa de dorit, se face in pagina Romcard in loc de pagina oficiala Masterpass. Daca se incearca recuperarea parolei nu se primesc codurile OTP prin sms, iar formularul de inscriere este derutant la numarul de telefon care se specifica ca trebuie sa fie de forma +40 734 xxx xxx si cand colo, numarul trebuie sa fie fara prefixul tarii. Romcard nu raspunde la sesizarile formulate pe e-mail, tipic majoritatii companiilor romanesti.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?