Potrivit unui studiu realizat recent de Dynata pentru Revolut, utilizatorii români declară că se simt deosebit de vulnerabili la fraude și înșelătorii pe platformele sociale (56%), atunci când fac cumpărături online (de exemplu, atunci când banii sau informațiile au fost partajate prin intermediul unui site web, e-mail sau link fals, 52%) sau la înșelătoriile prin mesaje text pe telefon (44%).
Conform studiului menționat, 6 din 10 români cred că banca lor inovează mult în domeniul conștientizării și prevenirii fraudei, 3 din 10 nu știu concret ce face furnizorul lor de servicii bancare din perspectiva inovației în acest domeniu.
61% spun că preferă să folosească tehnologiile bancare digitale cu instrumente inteligente pentru prevenirea fraudei, în timp ce 30% ar opta în continuare pentru o bancă tradițională cu prezență fizică, pentru un acces mai ușor la un angajat al băncii, care ar putea ajuta în caz de fraudă.
Combaterea fraudei va fi analizata de experti in securitate cibernetica in cadrul conferintei internationale Banking 4.0, ce va avea loc la Sinaia, in perioada 22 si 23 noiembrie 2023.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: