Romanii au cumparat bilete de avion de 127 mil. Euro pe cardurile Visa in 2014

9 decembrie 2014

In 2014, pe cardurile Visa emise in Romania, „s-au cumparat bilete de calatorie la companiile aeriene in valoare de 127 mil. Euro”, a declarat Catalin Cretu, general manager Romania, Visa Europe, la conferinta de presa ocazionata de lansarea BT Visa Flying Blue – card special pentru cei care zboara des cu avionul. Plata biletelor de avion este in top 10 al categoriilor de cheltuieli efectuate cu cardul de catre romani, clasamentul fiind condus de hipermarket-uri si benzinarii.

„Sunt clientul BT cu cele mai multe plati prin carduri Visa, inclusiv contactless, si sper sa fiu in top si cu acest nou card”, a mai adaugat sursa citata. De precizat ca Banca Transilvania este emitentul cu cele mai multe carduri Visa valide in circulatie pe piata romaneasca – aproximativ 1,9 mil.

Pentru companiile aeriene, marea majoritate a incasarilor sunt generate de agentiile de voiaj si mai putin direct, prin platformele online sau birourile de reprezentanta proprii. In cazul AIR France KLM Romania, „peste 80% din vanzari sunt realizate prin intermediul agentiilor de voiaj. Din diferenta, mai putin de 5% sunt plati prin card”, a declarat pentru NOCASH, Alexandru Dobrescu – country managerul companiei.

Situatia este relativ asemanatoare si in cazul Tarom, astfel ca agentiile de voiaj genereaza marea majoritate a vanzarilor. La Tarom insa se manifesta o pondere mai mare generata de platforma proprie online. „18% din vanzarile companiei sunt generate prin Internet de platforma web proprie”, a declarat pentru NOCASH doamna Silvia Columb, chief commercial officer Tarom.

O posibila explicatie a ponderii mici a utilizarii cardului pentru plata online a biletelor de avion este data de faptul ca segmentul corporate (companiile) fac plati de acest gen mai degraba prin ordin de plata. Cu toate acestea, turismul – care include si achizitionarea biletelor de avion – este categoria de cheltuieli din comertul electronic autohton cu cea mai mare pondere a platilor prin card, procentul depasind 80%.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?