21 aprilie, 2011 – In ultimii 10 ani, piata cardurilor din Romania a crescut de peste 10 ori, performanta care nu a mai reusit-o niciun alt stat european in aceeasi perioada. Daca insa raportam numarul de carduri valide din circulatie la total populatie, constatam ca gradul de penetrare al acestor instrumente de plata in Romania este de trei ori sub media atat a zonei Euro cat si a Uniunii Europene.
Pe fondul crizei, portofoliul cumulat de carduri al emitentilor (banci si IFN-uri), s-a redus in perioada decembrie 2008 – decembrie 2010 cu un milion de carduri – pana la aproximativ 12,6 milioane. Cea mai mare contractie s-a inregistrat in randul IFN-urilor al caror portofoliu a ajuns sa detina o cota de piata de sub 4%.
Singurele segmente neafectate au fost cardurile premium, care totalizeaza un portofoliu in jur de 90.000 de carduri si cele de business. Dupa declansarea crizei, cei mai importanti emitenti de carduri business au reusit sa-si mareasca portofoliul cu peste 46%.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: