Reteta succesului uneia dintre cele mai mari farmacii online: fara plata ramburs si magazin specializat pentru copii de pana la 3 ani

30 ianuarie 2015

In 2009, Roxana Maftei si fratele sau Catalin lansau Farmacia Tei, cu un singur punct de lucru in cartierul cu acelasi nume, un spatiu cat un apartament de 4 camere, si cu o platforma online. Inca de la inceput, managementul companiei a eliminat posibilitatea platii ramburs a comenzilor online, decizie care s-a dovedit extrem de profitabila. Compania a incheiat 2014 cu vanzari de peste 17 mil. euro.

“Am introdus o politica speciala pe site inca de la inceputuri, si anume faptul ca nu exista posibilitatea unei plati ramburs – ceea ce ar fi insemnat ca un client sa achite curierului suma totala de plata pentru produsele comandate. Mai mult decat atat am limitat posibilitatea clientilor de a comanda daca nu au cont pe site-ul nostru.” a declarat, pentru wall-street.ro, Catalin Maftei, proprietarul C Solution, companie care ofera servicii de eCommerce, plati online si livrari online.

Aceasta decizie strategica a fost completata de o alta in 2012 cand compania a hotarat sa separe vanzarile pentru copii de cele pentru adulti, lansand astfel brandul BebeTei, un magazin special dedicat pentru nisa vanzarilor de medicamente si echipamente pentru copii cu varste de pana la trei ani.

“Decizia de a lansa BebeTei a fost aceea de a oferi un altfel de confort clientilor care cumpara produse destinate exclusiv copiilor. La doi ani de la deschiderea spatiului fizic, aflat tot in zona Lacul Tei din Capitala, am dezvoltat si platforma online a BebeTei.ro, a carei rezultate nu au intarziat sa apara. (…) La numai sase luni de la inaugurarea magazinului online, BebeTei inregistreaza aproximativ 2.000 comenzi/luna , valoare comenzilor depasind jumatate de milion de lei.”, potrivit lui Catalin Maftei.

In prezent, 45% dintre clientii Farmaciei Tei platesc online cu cardul, pondere record pentru piata de comert electronic. Farmacia Tei inregistreaza lunar peste 4.000 de comenzi online, valoarea acestora apropiindu-se de 750.000 de lei, echivalentul a circa 10% din totalul rulajului farmaciei.

„Restul de 55% sunt clienti care prefera sa ridice comenzile direct din farmacie, iar pentru noi acest segment este unul foarte important – asta deoarece peste 60% dintre clientii care intra in farmacie pentru ridicarea comenzilor plasate online mai aleg sa cumpere ceva”, a mai aratat Maftei.

Anul trecut, compania a mai deschis o farmacie intr-un spatiu de 500 mp care astazi numara 15 case de marcat si se pregateste sa inaugureze si case speciale pentru livrarile online. Acest lucru s-a vazut in dublarea vanzarilor.
“In 2014 afacerile companiei s-au ridicat la peste 17 milioane de euro, practic o dublare a vanzarilor fata de anul anterior, principalul motiv fiind legat de inaugurarea spatiului de vanzare mult mai mare, dar si o politica de preturi despre care noi spunem ca este una corecta.”, potrivit sursei citate.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?