[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Retailerii online romani trec intr-o noua etapa de dezvoltare: extinderea pe noi piete la nivel regional

7 februarie 2017

EvoMag, unul dintre principalii jucători din piaţa de e-commerce din România, are în plan anul acesta extinderea către două noi pieţe, Ungaria şi Bulgaria, precum şi deschiderea unui marketplace, care este deja în dezvoltare, a spus Mihai Pătraşcu (foto), CEO şi principalul acţionar al EvoMag, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

„Vrem să ne deschidem către pieţele din Bulgaria şi Ungaria. Sperăm ca în a doua jumătate a anului să putem intra. La EvoMag avem undeva la 60.000 de produse. Pro­babilitatea ca din aceste produse să găseşti produse com­pe­titive pe piaţa din România pentru piaţa din Ungaria şi Bulgaria este foarte mare“, a spus Mihai Pătraşcu.

EvoMag are anul acesta trei direcţii strategice: lansarea marketplace-ului în trimestrul doi al anului, în care deja a investit 100.000 de euro, extinderea către două noi pieţe şi dezvoltarea punctelor de livrare.

„Partea de marketplace este deja în dezvoltare de nouă luni, este în secţiunea finală de implementare. Ne dorim ca până la sfârşitul anului să avem 10 parteneri strategici, cei mai importanţi jucători din fiecare sector. Garantul market­place­ului este brandul evoMag. Urmărim companiile care pot oferi produse şi servicii de calitate şi preţuri competitive“, a spus Pătraşcu. „O altă linie strategică pe care o avem este legată de punctele de livrare. În momentul de faţă avem 6 puncte de livrare evoMag, de unde clientul poate ridica şi testa produsele noastre. Estimăm că vom avea 50 de puncte până la sfârşitul anului.“

Punctele de livrare vor fi localizate acolo unde sunt clien­ţii EvoMag, susţine Pătraşcu. „Clienţii noştri au între 25 şi 40 de ani, cu studii şi venituri peste medie. Partenerii noştri care se ocupă de acest proiect deschid puncte unde clientul poate să ajungă uşor: ori în drum spre casă, ori în zonele de birouri.“

O schimbare importantă remarcată de antreprenor este creşterea plăţilor online. „20% din toate vânzările se fac prin plă­ţile online. Micşorarea comisionului de tranzacţionare a­nul trecut a deschis şi mai mult piaţa. Ne ajută foarte mult, pen­tru că scopul nostru este de a vinde produsul foarte rapid“, a spus el.

Ce a mai declarat Mihai Pătraşcu la ZF Live:

– În 2016 am văzut anumite mişcări în direcţia de consolidare a pieţei. Piaţa devine mult mai profesionistă, iar calitatea serviciilor e oferită la un nivel mai crescut.

– Anul trecut ne-am mutat Într-un showroom, sediu şi depozit nou. 97% din livrările noastre se fac în 24 de ore. Clienţii care cumpără online îşi doresc foarte rapid produsele. Preţul s-ar putea să nu fie cel mai important criteriu pentru cei care cumpără online, ci rapiditatea livrării şi seriozitatea. Am ajuns la 70 de angajaţi.

– Noi ne dorim să ajungem la 25 de milioane de euro, o creştere de 20%. Anul trecut am avut acelaşi target. În momentul de faţă avem o stagnare de anul trecut, dar este încă timpuriu. Această stagnare vine şi din faptul că oamenii sunt în stradă, ei sunt clienţii noştri.

– Evomag are flotă proprie de livrare, în Bucureşti de 8 oameni şi 8 maşini.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?