[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Raport Anual BNR: in 2020 au fost raportate 40 de incidente operationale si de securitate, considerate majore de catre prestatorii de servicii de plata

23 iulie 2021

Întreruperile în furnizarea serviciilor de plată au afectat între 6 și 147 000 de utilizatori de servicii de plată.

În anul 2020, Banca Națională a României a fost sesizată de utilizatorii de servicii de plată și de alte părți interesate cu privire la situații legate de nerespectarea de către prestatorii de servicii de plată a unor prevederi ale Legii nr. 209/2019 privind serviciile de plată și pentru modificarea unor acte normative.

Sesizările primite de BNR au vizat în principal aspecte referitoare la tranzacții cu carduri, cu precădere efectuate în mediul online, inclusiv operațiuni frauduloase realizate prin manipularea plătitorilor.

În conformitate cu prevederile art. 219 din Legea nr. 209/2019 privind serviciile de plată și pentru modificarea unor acte normative, prestatorii de servicii de plată au obligația de a raporta Băncii Naționale a României apariția oricăror incidente operaționale și de securitate majore care afectează serviciile de plată pe care aceștia le oferă clienților.

În anul 2020 au fost notificate băncii centrale 40 de incidente operaționale și de securitate survenite la nivelul prestatorilor de servicii de plată, clasificate de către aceștia ca fiind majore. Întreruperile în furnizarea serviciilor de plată au afectat între 6 și 147 000 de utilizatori de servicii de plată.

„Cauzele evenimentelor perturbatoare au avut surse diverse (erori umane, defecțiuni ale unor echipamente ITC, supraîncărcarea serverelor, probleme întâmpinate de către furnizorii terți, expirarea unor certificate, atacuri cibernetice – atacuri de tip phishing, DDOS),” potrivit Raportului Anual BNR pe 2020.

„Prestatorii de servicii de plată au aplicat măsuri de remediere a incidentelor în vederea închiderii acestora într-un timp cât mai scurt și reluarea activității de prestare de servicii de plată, precum și măsuri de prevenire, monitorizare și control pentru evitarea manifestării unui risc similar, respectiv reducerii efectelor negative asupra activității de prestare de servicii de plată,” se mai arata in acelasi document.

Banca Națională a României constată o adecvare a măsurilor de securitate aplicate de către prestatorii de servicii de plată privind gestionarea riscurilor operaționale și de securitate legate de serviciile de plată.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?