Raiffeisen Bank Romania: „digitalizarea serviciilor noastre a condus la scaderea veniturilor”

11 august 2017

Raiffeisen Bank Romania raporteaza o crestere a utilizarii lunare a serviciilor electronice, in special mobile banking (+125%). Mai mult, circa o treime dintre produsele de economisire au fost deschise digital. Se pare ca aceasta orientare catre operatiuni digitale a clientilor nu este o reteta de succes pentru cresterea veniturilor bancii.

Veniturile totale ale Raifeisen Bank Romania aferente primului semestru, in valoare de 217 milioane euro, sunt in scadere cu 3% (excluzand tranzactia VISA din 2016) iar banca pune aceasta evolutie negativa (si) pe seama digitalizarii.


„Principalele motive care au dus la usoara diminuare a veniturilor totale sunt digitalizarea serviciilor noastre, alaturi de lansarea de noi pachete de cont curent si a produselor de creditare si economisire la preturi avantajoase clientilor.”, se arata in comunicatul bancii.

Cu toate acestea, banca spune ca „am continuat sa ne dezvoltam capabilitatile digitale, sa eliminam complexitatea din procesele noastre si sa introducem metode inovatoare de a face lucrurile, iar economiile astfel realizate au fost alocate catre investitii in initiative strategice”.

Clientii Raifeisen Bank tranzactioneaza din ce in ce mai mult pe canale electronice

Platile electronice efectuate prin intermediul bancii de catre clientii companii au fost de circa 87% pentru clientii IMM si de 96% in segmentul companiilor medii si mari. Utilizarea lunara a serviciilor electronice de catre persoanele fizice a inregistrat de asemenea o apreciere semnificativa, respectiv o crestere de aproape 50% a portofoliului activ.

Raiffeisen Bank raporteaza un numar de 344.000 clienti activi pe canale electronice (online si mobile banking). De asemenea, numarul de automate multifunctionale instalate a ajuns la 164 (fata de 83 la mijlocul anului precedent), clientii avand astfel acces la procesarea operatiunilor curente in orice moment al zilei.

„…eforturile noastre se indreapta spre inovare si simplificare a interactiunilor cu banca. Clientii doresc o interactiune cat mai simpla si mai rapida cu banca, asteptarile lor cresc odata cu evolutia tehnologiei, iar noi trebuie sa raspundem acestor cerinte. Este clar ca fata industriei bancare se schimba, iar noi nu ne-am propus numai sa fim o parte din aceasta schimbare, ne-am propus sa fim deschizatori de drum, asa cum am reusit sa fim de multe ori pana acum.”, a spus Steven van Groningen, presedinte & CEO Raiffeisen Bank.

Raiffeisen Bank deserveste aproximativ 2 milioane de clienti persoane fizice, aproximativ 100.000 IMM-uri si 5.700 de companii. Reteaua numara 466 de agentii, aproximativ 1.100 de ATM-uri, 164 de MFM (automate multifunctionale) si aproximativ 18.000 de EPOS-uri. Banca avea la jumatatea anului 2017 5.190 angajati, fata de 5.311 in iunie 2016.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?