Radu State, Universitatea din Luxemburg: „am construit o platforma pentru KYC, pe blockchain, care este deja folosita de banci”

Premium
5 decembrie 2019

Radu State este profesor universitar la Universitatea din Luxemburg si seful SEDAN, o echipa de cercetare in cadrul caruia coordoneaza activitatea a aproximativ 40 de cercetatori confirmati, dar si doctoranzi.

„Misiunea noastra este de a lucra cu companiile si de a ne angaja in cercetare foarte aplicata pentru a le ajuta, pe de o parte, cu transfer de date si tehnologie si, in acelasi timp, pentru a pregati si doctoranzii nostrii sa poata intra pe piata si sa aiba un loc de munca in care sa poata face research & development.”, a precizat Radu State, intr-un interviu acordat NOCASH in cadrul conferintei internationale Banking 4.0.

Cum evenimentul este dedicat tehnologiilor emergente care vor schimba industria bancara in anii urmatori, am profitat de prezenta profesorului universitar pentru a discuta despre blockchain si progresele inregistrate de echipa SEDAN in acest domeniu.

„Sunt mai multe tipuri de tehnologii si mai multe tipuri de use case-uri. Noi lucram pe anumite proiecte. Unul dintre cele mai interesante este pe KYC (n.r. Know Your Customer) – proces prin care o banca trebuie sa se asigure ca un client nu este un terorist ci o persoana care are dreptul la un cont bancar. Noi am construit o platforma, pe blockchain, care poate fi folosita, si este deja utilizata, de o serie de banci in Luxemburg. Platforma permite scaderea costului de achizitie a unui nou client.”

„Produsul va intra in faza comerciala, de exploatare. Noi lucram cu Asociatia Bancilor Luxemburgheze. Speram sa fie un succes.”

Pentru mai multe detalii despre proiectele de cercetare pe zona de digitalizare ale cercetatorilor Universitatii din Luxemburg, urmariti interviul integral cu domnul profesor universitar Radu State. Unul dintre ele vizeaza (micro)platile pe blockchain, in timp real.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?