Posta Romana si-a propus sa devina unul dintre principalii jucatori pe piata serviciilor bancare

18 decembrie 2013

Instalarea ca presedinte al Consiliului de Administratie a unui fost bancher se vede deja in orientarea strategica a Companiei Nationale Posta Romana care prin infiintarea „Posta Romana Servicii Financiare” se asteapta sa devina „unul dintre principalii jucatori pe piata romaneasca a serviciilor bancare”. Odata cu lansarea serviciilor financiare distribuite sub brand propriu, Posta Romana isi doreste extinderea propriei baze de clienti odata cu promovarea incluziunii financiare.

Compania Nationala Posta Romana a anuntat astazi ca a demarat negocierile cu Grupul Intesa Sanpaolo in vederea incheierii unui acord bilateral privind vanzarea de servicii bancare si financiare in cadrul oficiilor postale Posta Romana si sub brandul „Posta Romana”. Potrivit comunicatului de presa, „lansarea proiectului reprezinta rezultatul procesului de selectie organizat de Compania Nationala Posta Romana, in conformitate cu noua strategie comerciala aprobata de conducerea societatii, al carei obiectiv principal il reprezinta diversificarea gamei de servicii oferite”.

Cu o retea de peste 5.600 de sucursale, si 27.500 angajati la 31 octombrie 2013, Posta Romana detine cea mai mare acoperire la nivel national de pe piata serviciilor postale, comparabila cu nivelul de acoperire al celor mai mari operatori de pe piata bancara.

Chiar daca prin comunicat se anunta doar inceperea negocierilor cu Grupul Intesa si nu ajungerea efectiva la un acord, reprezentantii Postei Romane anticipeaza foarte mult si vad deja compania ca un jucator important pe piata serviciilor bancare din Romania in urmatorii ani.

“Odata cu lansarea unui portofoliu de servicii financiare distribuite sub brand-ul propriu, Posta Romana va deveni in urmatorii ani unul dintre principalii jucatori pe piata romaneasca a serviciilor bancare. Ne propunem ca acest parteneriat sa inlesneasca accesul la serviciile bancare si financiare pentru toti cetatenii romani si sa genereze o sursa solida de venit pe termen lung pentru Companie. Completarea actualei oferte de produse si servicii a Postei Romane cu servicii financiar-bancare face parte din strategia pe termen mediu si lung asumata de actionarii companiei. Este un proces probat cu succes de alte administratii postale nationale europene iar Posta Romana nu va face exceptie de la acest trend. Ne asteptam ca „Posta Romana Servicii Financiare” sa impacteze major piata bancara, in perspectiva dezvoltarii economice si sociale a Romaniei” – Alexandru Petrescu, Director Executiv al Compania Nationala Posta Romana.

Prin diversificarea propriilor activitati, Posta Romana are ca obiectiv, pe de o parte, extinderea propriei baze de clienti, iar pe de alta parte promovarea incluziunii financiare, ajungand in zonele geografice cele mai indepartate alaturi de un partener care are o lunga istorie pe piata financiara si bancara europeana.

Reprezentantii companiei apreciaza ca istoria Postei Romane si recunoasterea marcii sale sunt doua elemente esentiale in favoarea unui proiect eficient pentru sectorul serviciilor financiare, care sa fie pus la dispozitia milioanelor de clienti ai Postei Romane, in colaborare cu un partener de mare calibru in sectorul bancar.

“Suntem pregatiti sa facem fata acestei noi provocari bazandu-ne pe o strategie clara cu baze solide: profitabilitatea sustenabila, know-how-ul si competentele comerciale”, a declarat Ignacio Jaquotot, Directorul Diviziei Banci Subsidiare Internationale a Grupului Intesa Sanpaolo.

Intesa Sanpaolo este prezenta pe piata romaneasca din anul 2008 cu o subsidiara detinuta 100% de catre Grup. Intesa Sanpaolo Bank este prezenta pe piata din Romania cu 76 de sucursale situate in toate orasele mari ale tarii iar prin cei 800 de angajati deserveste aproximativ 100.000 de clienti. La finele anului 2012, ISP Romania avea active totale de 1.152 milioane €, credite brute acordate clientelei in valoare de 904 milioane € si depozite directe de 562 milioane €.

Grupul Intesa Sanpaolo, cu 11,1 milioane de clienti si peste 4.800 sucursale in Italia, este principalul grup bancar al tarii si printre cele mai importante la nivel european. Este vorba despre primul furnizor de produse si servicii in Italia, care se adreseaza atat familiilor cat si societatilor comerciale. Printre produsele si serviciile oferite se numara servicii de intermediere bancara (cu o cota de piata de 15% in credite acordate clientelei si 17% in termeni de depozite), asset management (23%), fonduri de pensii (24%) si factoring (32%).
La 30 septembrie 2013, Grupul Intesa Sanpaolo a inregistrat active totale de 639.768 mil. €, 349.671 mil. € credite acordate clientelei, depozite directe din activitati bancare in valoare de 363.310 mil. € si finantare directa in sectorul asigurarilor si rezervelor tehnice in suma de 89.662 mil. €.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Jan Schildbach – Analyst Deutsche Bank


„Though Libra has met with fierce resistance from central banks and supervisory authorities and might never see the light of day, in many other cases tech firms (both start-ups and established big players) have successfully captured bits and pieces of universal banks’ traditional value chain. This trend may only intensify in the coming years. In this environment, European banks remain squeezed.”

Sondaj
In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?
NoCash