[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Posta Romana va livra coletele retailerului eMag si se asteapta sa-si creasca cota de piata pe segmentul comertului online

15 iulie 2015

Compania Nationala Posta Romana demareaza colaborarea cu eMAG, prin care operatorul national de servicii postale livreaza colete catre clientii retailerului online, potrivit unui comunicat de presa al companiei. Parteneriatul marcheaza lansarea unui nou serviciu apartinand Postei Romane – Postcollect – care ofera clientilor posibilitatea de a-si ridica produsele comandate dintr-un punct fix, respectiv din unitatea postala preferata. In faza pilot a proiectului cu eMAG, Posta Romana a inceput livrarea coletelor retailerului la Oficiul Postal Buzau 7 si la Oficiul Postal Targoviste 4.

Concret, operatorul national de servicii postale va prelua, sorta si livra coletele partenerului la sediul celor doua subunitati postale, in functie de alegerea clientului, care poate fi facuta printr-un singur click, pe site-ul retailerului. Strategia Postei Romane vizeaza extinderea serviciului Postcollect in cele peste 800 de oficii postale cu acces VPN. Toate unitatile vizate – si, in faza pilot, OP Buzau 7 si OP Targoviste 4 – vor avea ghisee dedicate, program extins, seara si in weekend.

„Contractul cu eMAG este extrem de important in strategia Postei Romane de a-si extinde cota de piata pe segmentul comertului online. In acelasi timp, eMAG este partenerul ideal pentru a implementa un proiect inovator cum este Postcollect. Speram ca parteneriatul cu cel mai mare retailer online sa confirme capacitatea Postei Romane de a se adapta rapid schimbarilor de pe piata serviciilor postale”, a declarat Alexandru Petrescu, Director General Posta Romana.

Expeditiile eMAG sunt monitorizate in sistem Track&Trace pe tot parcursul lor, de la prezentare pana la livrare. Destinatarii vor fi avizati de catre eMAG, printr-un SMS, in momentul in care coletele sunt predate Postei Romane. Dupa sosirea coletului la punctul de livrare (OP Buzau 7 sau OP Targoviste 4), Posta Romana va anunta destinatarii, tot prin SMS, ca expeditia este disponibila pentru ridicare la sediul oficiului postal. Livrarea coletelor se face la sediul celor doua oficii postale prin intermediul unor ghisee dedicate, vizibil semnalizate, clientul avand optiunea deschiderii coletului pentru verificarea continutului.

„Clientii eMAG, experienta lor de cumparare, sunt repere esentiale pentru orice initiativa a noastra de progres si evolutie. Pornind de la feedback-urile lor, am creat posibilitatea ca, pentru clientii carora programul incarcat nu le permite intotdeauna sa opteze pentru livrarea comenzii la domiciliu, sa existe optiunea de ridicare a produselor dintr-un punct fix, accesibil, in drum spre serviciu sau spre casa”, a declarat Iulian Stanciu, Director General eMAG.

Conform contractului incheiat, in aceasta etapa a proiectului, Posta Romana poate pastra coletele avizate, in cele doua oficii postale, timp de 10 zile calendaristice de la data preluarii lor de la eMAG. Timpul in care coletul va ajunge la punctul de livrare este de cel mult doua zile, putand fi prelungit cu inca o zi in conditiile depasirii orei limita de predare a trimiterilor de catre eMAG.

Desi raspunde unei nevoi reale, aceea de a oferi clientilor mai multe optiuni pentru a intra in posesia coletelor, reactia acestora la parteneriatul dintre eMag si Posta Romana este de respingere. Pe blogul hotnews.ro comentariile sunt foarte dure. Robert.B scrie:  „Dupa 2 colete trimise prin Posta Romana si „pierdute” in ultimele 3 luni, nu-mi ramane decat sa trag o concluzie – ori isi pastreaza si ceilalti transportatori, ori adio eMag!”

Un alt comentator anonim (Gugurila) este sigur ca nu va apela la acest serviciu: „…vei avea placerea sa stai la coada 6 ore pt comanda de la emag. Nu multumesc.”

Posta Romana are asadar o problema de imagine si de credibilitate. Poate tocmai de aceea a preferat sa intre intr-un parteneriat cu cel mai mare magazin online in loc sa dezvolte o platforma de comert electronic proprie. In principiu, Posta Romana –  avand cea mai mare retea de distributie – poate semna oricand contracte cu totii marii importatori pentru a si vinde online produse, nu doar sa transporte colete.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?