[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Posta este principalul canal de incluziune financiara si in SUA – mai mult, serviciile financiare catre cei nebancarizati pot aduce profitabilitate

30 ianuarie 2014

 

Autoritatile americane considera ca Posta din SUA poate castiga suplimentar 8,9 mld USD anual oferind servicii financiare celor 68 de milioane de adulti, ce nu detin conturi bancare. Este o reteta cu care poate fi rentabilizata si Posta Romana.

Pe masura ce societatea tinde sa foloseasca numerarul tot mai putin, capacitatea serviciilor postale de a oferi o legatura fizica la economia tot mai digitalizata va deveni vitala, se arata intr-un white paper al autoritailor americane (the US Postal Service office of Inspector General).

Documentul identifica oportunitati specifice de servicii financiare non-bancare pe care Posta trebuie sa le ofere celor nebancarizati. De la carduri prepaid, reincarcabile, care sa incurajeze economisirea si pana la tranzactii mobile si produse care sa ajute cetatenii nebancarizati sa ia parte la comertul electronic. Sunt luate in calcul si noi modalitati de a transfera bani, atat national cat si international, inclusiv posibilitatea de a acorda mici imprumuturi care sa ajute clientii sa-si acopere cheltuielile neasteptate.

Se pare ca piata potentiala din SUA este imensa. Una din patru gospodarii americane traieste fara sa detina conturi bancare sau apeland la serviciile extrem de costisitoare ale creditorilor nebancari care ofera imprumuturi pentru 24 de ore. Aceste gospodarii au cheltuit in 2012, in medie, 2.412 USD pe dobanzi si taxe aferente serviciilor financiare non-bancare. Autoritatile americane au evaluat la 68 milioane de adulti, numarul clientilor nebancarizati, care numai in 2012 au platit 89 mld. USD pe dobanzi si taxe, altele decat cele percepute de banci.

In acest context serviciile financiare oferite de Posta pot deveni foarte atractive pentru multi clienti care se simt abandonati de principalele institutii financiare. Potrivit documentului, „prin captarea a 10% din piata, serviciile postale ar putea inversa pierderile pe care le-a inregistrat in ultimii ani”.

Autoritatile americane nu sugereaza ca Serviciul Postal sa devina o banca sau sa concureze deschis cu acestea. Dimpotriva, sugestia este de a fructifica increderea de care se bucura institutia prin introducerea de servicii financiare care sa completeze ofertele bancare.

Pentru cei interesati de incluziunea financiara, in general, si de o potentiala strategie de dezvoltare a Postei Romane, in special, documentul elaborat de autoritatile americane este o lectura obligatorie.

White paper: „Providing non-bank financial services for the underserved

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?