Platforma MerchantPro: „Intr-un context normal, aceasta dinamica de reorientare de la offline spre zona de online s-ar fi realizat in 3-4 ani.”

15 septembrie 2020

Contextul actual a redefinit segmentul e-commerce, ducand la o crestere accelerata atat in numarul comenzilor, cat si in valoarea lor. Cresterea valorica din cele sase luni de pandemie se ridica la 64%, potrivit datelor MerchantPro, platforma locala SaaS de eCommerce. In aceeasi perioada (martie -august 2020), numarul comenzilor a crescut cu 50%. „Intr-un context normal, aceasta dinamica de reorientare de la offline spre zona de online s-ar fi realizat in 3-4 ani,” potrivit comunicatului.

Perioada de debut a starii de criza, marcata de lunile de restrictii si de distantare sociala, a adus cresteri mai mari, insa dinamica pozitiva s-a mentinut si dupa relaxarea restrictiilor. Astfel, la nivelul lunilor de vara iunie-august 2020 s-a observat o crestere valorica de 52% fata de acelasi interval din 2019.

La nivelul celor peste 1.500 de magazine din Romania active pe platforma MerchantPro, valoarea tranzactiilor a crescut in luna august cu aproximativ 35% fata de perioada similara din 2019. O crestere de 30% s-a inregistrat si in numarul comenzilor plasate pentru magazinele care functioneaza pe platforma.

Perioada aceasta a adus o schimbare clara in comportamentul de consum al romanilor, dar si in abordarea de business a antreprenorilor. Este clar ca digitalizarea a reprezentat mai mult decat o solutie de moment. Multi antreprenori au reusit sa deschida noi oportunitati si directii de business. Eficientizarea proceselor si in anumite cazuri reducerea costurilor – prin trecerea pe online – au contribuit de asemenea la o stabilizare pentru acestia intr-o perioada extrem de volatila, a declarat Arthur Radulescu, CEO Merchant Pro.

6 luni, cat 3 ani

Perioada a marcat si schimbari in zona domeniilor active pe platforma. Astfel, initial a crescut interesul pentru zona produselor de consum necesare, mai exact in domenii precum alimentar si curatenie. Apoi interesul romanilor a mers si catre zona magazinelor cu servicii si produse din segmentul home&deco, bricolaj si produse pentru casa. Magazinele de pe segmentul fashion au luat avant in perioada de vara, pe fondul reducerilor sezoniere si schimbarii anotimpurilor, dar mai ales al inceperii scolii.

La inceputul acestei perioade s-a crezut ca odata cu iesirea din starea de urgenta este posibil sa se revina la comportamentul obisnuit si sa se inregistreze cresteri mai mici sau chiar scaderi in online. Dimpotriva, zona de online a continuat sa creasca. Observam ca aceasta noua predilectie pentru online – atat din partea furnizorilor de produse si servicii, cat si a clientilor finali – se mentine si nu da semne ca reorientarea aceasta este una temporara. Practic, aceasta schimbare de comportament ar fi avut loc, intr-un context normal cu dinamica anuala de 15-20%, in circa 3-4 ani,” a mai precizat Arthur Radulescu.

Pentru perioada septembrie-decembrie, reprezentantii MerchantPro estimeaza mentinerea acestui trend ascendent, dar si o crestere in numarul de magazine online.

MerchantPro a terminat 2019 cu o cifra de afaceri de 500.000 euro, in crestere cu 15% fata de anul anterior. In primele sase luni ale acestui an, cresterea afacerilor MerchantPro a fost de 25%.

MerchantPro este noua identitate a platformei autohtone ShopMania BIZ. Platforma MerchantPro este folosita la nivel regional, iar peste 5000 magazine online i-au utilizat functionalitatile in cei peste 10 ani de prezenta pe piata.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?