La nivelul anului 2013, la fiecare 3 minute un vizitator plasa, in medie, o comanda, ce se situa in jurul a 90 de Euro, in cadrul unui magazin online operat prin platforma ContentSpeed. Astfel, la finele anului 2013, platforma ContentSpeed a inregistrat vanzari totale de 15,8 milioane de euro.
Optiunile de plata folosite de consumatorii din mediul online au variat in functie de gama de produse si de valoarea medie a comenzilor. Astfel, pe toata durata anului 2013 s-a observat o predilectie pentru platile non-cash in cazul produselor din zona fashion, electro-it si a produselor destinate recreerii. La polul opus se situeaza produsele de bricolaj, pentru care consumatorii au efectuat in proportie de 98% plati cash.
Majoritatea consumatorilor au optat pentru plata la livrare, doar 6,8% dintre clientii magazinelor online optand pentru plata online a comenzilor efectuate, potrivit comunicatului de presa. Aceasta medie este mai ridicata pe anumite categorii, cum este cazul la „hobbies”, unde se ajunge la 8,4% (vezi grafic).
Pe durata anului precedent s-a observat predilectia consumatorilor romani pentru cumpararea online a produselor electro-IT, a produselor pentru hobby, a articolelor vestimentare dar si a produselor pentru bricolaj. Cel mai mare volum de cumparaturi – 40% – a fost inregistrat in perioada 10-19 ale lunii, perioada in care retailerii online au acordat cele mai mici discounturi.
Schimbarea majora atat in privinta traficului cat si in privinta numarului de comenzi s-a observat, ca de fiecare data, de Black Friday, cand s-au plasat, in medie, aproape trei comenzi pe minut. Aceasta s-a vazut si in volumul de vanzari astfel ca in saptamana in care s-au derulat campaniile de Black Friday vanzarile retailerilor online au ajuns la 2 milioane de euro.
Mai multe detalii aici: ContentSpeed_Tendinte in comertul online 2013
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: