[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Piața de Food Delivery continuă procesul accelerat de digitalizare: 60% dintre comenzile de mâncare ale romanilor sunt date online – studiu

29 martie 2023

Românii preferă să comande mâncare, decât să iasă la restaurant.

Industria de servicii alimentare a scăzut cu 4% în 2022, până la 5,44 miliarde euro, arată datele celui mai nou studiu al Hospitality Culture Institute. Principalul motiv pentru contractarea pieței stă în scăderea volumului, românii fiind mult mai rezervați atunci când vine vorba să comande mâncare gătită sau să iasă la restaurant, bar și cafenea. Astfel, dacă în 2021, un român înregistra, în medie, 4.4 ocazii de consum pe lună, în 2022 numărul lor s-a redus până la 3.3.

În 2021, an cu restricții în HoReCa, românii cumpărau mâncare gătită, în medie, de 4.4 ori pe lună. Aici sunt incluse atât comenzile de mâncare la birou sau domiciliu cât și ieșirile la restaurant, bar sau cafenea. În 2022 ne așteptam că numărul ocaziilor de consum să crească, însă vedem că nesiguranța în rândul populației a rămas la cote înalte din cauza creșterii inflației, a facturilor la utilități și a pericolului reprezentat de o posibilă recesiune. Așadar, anul trecut, românii au devenit din ce în ce mai cumpătați și au achiziționat mâncare gătită, în medie, de doar 3.3 ori pe lună,” afirmă Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

În ceea ce privește componentele industriei de servicii alimentare, piața de food delivery își păstrează prima poziție câștigată în timpul pandemiei, având o cotă de piață de 26%, urmată de consumul în restaurante (24%), achiziția de mâncare gătită de la raioanele gastro ale supermarketurilor 12%, QSR (fara McDonald’s si KFC) 11% și self pick up (7%).
Pe de altă parte, bonul mediu de cumpărături a crescut cu doar 2 lei, de la 47 la 49 de lei, mult sub creșterea inflației sau a prețurilor de consum.

Pentru că s-au confruntat oricum cu o scădere a ocaziilor de consum, patronii din HoReCa au evitat să-i descurajeze și mai tare pe consumatori. Astfel, au preferat să-și scadă profitabilitatea, în loc să crească prețurile produselor direct proporțional cu scumpirea materiilor prime. În același timp, consumatorii au preferat să cumpere produse mai ieftine sau mai puține, pentru a se încadra în continuare într-un bon mediu sub pragul psihologic de 50 de lei,” adaugă Florin Maxim.

60% din comenzile de mâncare sunt date online
Piața de Food Delivery continuă procesul accelerat de digitalizare. Astfel, în 2022, 60% din comenzile de mâncare au fost date online, fie prin intermediul platformelor de delivery, fie prin aplicația sau site-ul propriu al restaurantului.

Piața de Food Delivery ocupă prima poziție, cu o cotă de piață de 26%, statistici care ne fac să rămânem încrezători și ne susțin drumul orientat spre inovație și digitalizare. Planurile Tazz de creștere contribuie constant la redefinirea modelului de business în HoReCa, susținând noile tendințe prin sprijinirea antreprenorilor digitali locali.” a declarat Alin Șerban, CEO Tazz.

___________

Realizat de EXACT Business Solutions si aflat la a şasea ediţie, studiul „Hospitality Culture Research” analizează industria de servicii alimentare, obiceiurile de consum ale românilor şi tendintele din piaţa de sitting, delivery dar şi retail (raioane gastro). Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), in cinci mari centre urbane din România: București, Brașov, Timișoara, Cluj, Iași.

Odată cu ediția din 2022, „Hospitality Culture Research” este realizat în parteneriat cu Tazz, care oferă un discount de 10% tuturor celor care cofinanțează studiul.

Studiul a fost realizat la comanda Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training și consultanță din România care studiază piața și tendințele din industria HoReCa.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?