[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Petre Ilie, director DITL sector 3 – jumatate dintre platile de taxe si impozite vor fi online in urmatorii trei ani

5 iulie 2016

Directia Taxe si Impozite Locale a Sectorului 3 impreuna cu Banca Transilvania este cel mai de succes parteneriat public-privat in ceea ce priveste colectarea online  a obligatiilor de plata de la contribuabil. Potrivit domnului Petre Ilie, directorul DITL Sector 3, colectarea prin intermediul ghiseul.ro a ajuns deja la cifre impresionante, dupa numai patru ani de la lansarea acestei noi modalitati de plata.

Serviciul era lansat in 2012 cand s-au inregistrat 780 de plati in valoare de 156.000 lei. Dupa primele cinci luni din acest an, incasarea online pentru DITL sector 3 depasea deja 20.000 de plati in valoare de peste 5,3 mil. lei. In procente, 12% din incasarile de la persoane fizice sunt prin intermediul platformei ghiseul.ro. De asemenea, unul din zece platitori, contribuabili persoane fizice, au folosit ghiseul.ro pentru a-si achita obligatiile de plata.

2015 a fost anul in care tranzactiile de plati prin card la comercianti au depasit tranzactiile de retrageri de numerar de la ATM, din perspectiva numerica, inregistrand astfel o pondere de peste 50% L-am intrebat pe directorul DITL Sector 3 cand crede ca se va intampla acelasi lucru si in ceea ce priveste plata de taxe si impozite, sa platim mai mult online, pe ghiseul.ro, decat in numerar, la casierie.

„La nivel de sector 3 estimam ca in urmatorii trei ani sa atingem o cifra de genul acesta.”

Marius Flore, director canale alternative in Banca Transilvania crede ca plata online  a taxelor si impozitelor nu ar trebui sa fie altceva decat un aspect normal in relatia cu contribuabilul, ghiseul.ro fiind pentru orice primarie un canal suplimentar de colectare.

„Sper sa fie un aspect de normalitate iar parteneriatul cu DITL Sector 3 sa continue cu toate primariile din Romania. Administratia publica ar trebui sa inteleaga ca aceasta solutie este doar un canal de colectare care ar trebui sa eficientizeze aceasta activitate si sa ofere clientului o experienta placuta. Cred ca daca cele doua lucruri sunt indeplinite, succesul unui astfel de proiect, al unei astfel de solutii, este asigurat.”, a declarat Flore.

„Principalul succes al acestui proiect nu este neaparat usurinta cu care se face plata ci faptul ca se creaza un profil, profilul bunului platnic. Un om care intra o data pe ghiseul.ro pe urma are grija ca tot timpul sa aiba datoriile achitate.”, a completat Petre Ilie.

Interviul integral cu Petre Ilie – director DITL Sector 3

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?