[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Peste o treime dintre cei peste 300 de romani care au trecut pe la „Taraba cu Parale” din Piata Obor au luat nota maxima la concursul de educatie financiara!

10 mai 2024

Peste 300 de români care au participat la concursul de educație financiară “Taraba cu Parale” desfășurat în Piața Obor din București au obținut nota medie 8 la capitolul cunoștințe pe teme de educație financiară și siguranță online, în timp ce nota maximă a fost înregistrată la o treime dintre concurenți, potrivit unui comunicat de presa emis de Asociatia Romana a Bancilor (ARB).

NOCASH a solicitat ARB sa ne puna la dispozitie chestionarul pentru a vedea complexitatea/dificultatea intrebarilor. Pana la momentul publicarii acestei stiri, Asociatia nu a dat curs invitatiei noastre.

Aproximativ 75% dintre respondenți au răspuns corect la întrebarea ce reprezintă inflația. Pe zona de siguranță online, doar 45% dintre respondenți au identificat corect riscurile care se regăsesc în email-urile de tip phishing, iar 73% știu cum să procedeze dacă primesc un e-mail sau un mesaj SMS prin care sunt anunțați că altcineva are acces la contul lor bancar.

Aproximativ 67% dintre respondenți cunosc că actualizarea datelor personale la bănci reprezintă o procedură legală necesară pentru prevenirea spălării banilor și finanțării terorismului, în absența căreia băncile nu pot să efectueze tranzacții.

“Taraba cu Parale” a fost organizată, în perioada 25-27 aprilie 2024, în cadrul campaniei #DreptulLaBanking, o inițiativă a băncilor din România, dezvoltată cu sprijinul Asociației Române a Băncilor. Pe toată durata desfășurării campaniei, specialiști din bănci au fost prezenți în Piața Obor pentru a oferi sfaturi tuturor celor interesați.

_____________

#DreptulLaBanking a luat naştere în anul 2020 din dorinţa băncilor din România de a creşte gradul de conştientizare şi de educaţie financiară pentru persoanele de toate vârstele din zone rurale sau urbane, indiferent de situaţia economică, etnie sau religie. Principalele obiective ale campaniei vizează înţelegerea modului în care funcţionează băncile, utilizarea adecvată a produselor şi serviciilor bancare şi acumularea de noi cunoştinţe din domeniul financiar-bancar.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?