PayU a raportat ca Marea Britanie este tara de unde s-a cumparat cel mai mult de Black Friday, din magazinele online romanesti. Mastercard spune ca, de fapt, sunt cardurile romanilor emise de Revolut (companie cu sediul in UK).

Premium
19 noiembrie 2020

Vedem cresteri spectaculoase in comertul electronic in timp ce retragerile la ATM au inregistrat cresteri de doar 7%. Avem comercianti unde ponderea platilor cu cardul este de peste 50%,” a declarat Mihaela Ciupala, Product Management Director – Mastercard, in cadrul video-conferintei organizata de PayU Romania cu ocazia Black Friday.

Exista o dublare a ratei de crestere a platilor in comertul online. Mai mult decat atat, vedem o rata foarte buna a cardurilor care au fost folosite pentru prima data, atat in mediul online cat si in mediul fizic. Iar daca este sa ne uitam pe platile cu telefonul, in mediul fizic, in perioada februarie-septembrie anul acesta (n.r. 2020) am avut o crestere de 145%. In prezent, 85% dintre cardurile noastre sunt acoperite de un tip de portofel electronic oferit de banci.”


La editia de Black Friday din acest an, tranzacțiile cross-border au înregistrat o creștere de 110% în comparație cu anul precedent. Mai exact, „aproximativ 31.000 de oameni aflați în afara granițelor au ales să își facă cumpărăturile de Black Friday din România,” potrivit datelor PayU Romania de la ora 16.00, in ziua de 13 noiembrie 2020.

Dintre cele peste 37.000 de tranzactii cross-border care erau inregistrate in sistem la ora 16.00, si al caror volum insemna 20 mil. lei, aproximativ 25.000 de tranzactii (80%) proveneau din Marea Britanie, urmate de Ucraina (8%) si SUA (2%).

La finalul zilei, dintre cele 539.000 de tranzactii procesate de PayU, peste 9% au fost efectuate cu carduri din afara tarii, Marea Britanie fiind, de departe, pe primul loc.

Reprezentantul Mastercard spune ca explicatia este data de romanii care detin carduri Revolut, companie inregistrata in UK.

Cred ca impactul mare pe care il vedeti si voi pe zona de UK vine si din utilizarea nu neaparat a cardurilor emise sau a romanilor care traiesc in UK ci a cardurilor Revolut care sunt emise. Revolut are sediul in UK, in momentul de fata. Si atunci, cred ca este Revolut care impacteaza rata aceasta mare de crestere,” a explicat Ciupala.

Ce urmeaza

Din perspectiva tipului de carduri cu care se vor face plati online, romanii se vor orienta tot mai mult catre cardurile de debit, desi cardul de credit ofera facilitatea de plata in rate.

Plata integrala probabil ca are o rata mai mare de crestere decat plata in rate si datorita faptului ca plata in rate era deja o metoda foarte populara pentru romani, chiar si inainte de aceasta pandemie. Odata cu situatia in care ne aflam, din ce in ce mai multi romani au inceput sa foloseasca si cardul de debit. Activarea cea  mai mare a cardurilor noi care sunt folosite in zona online este pe partea de carduri de debit unde, neavand o solutie de a plati in rate, clientii platesc tranzactiile integral,” a explicat Ciupala.

In ceea ce priveste autorizarea tranzactiilor, schema internationala de plati va promova Mastercard Identity Check (MIC), care este o versiune imbunatatita a solutiei de Secure Code folosita in momentul de fata pentru autentificarea tranzactiilor online.

Din punct de vedere al consumatorului, MIC-ul va veni cu o schimbare legata de modul in care se vor face aceste plati online, si de modul in care se vor confirma platile in mediul electronic.

Din ce in ce mai multe banci au lansat deja si de anul viitor cred ca majoritatea vor avea solutii de autentificare a tranzactiilor online utilizand biometria. Aceasta este modificarea principala pe care o aduce pentru consumatori  aceasta versiune imbunatatita: nu va mai trebui sa introduca coduri sms ci vor folosi o aplicatie mobila oferita de banca pentru a certifica tranzactia cu ajutorul amprentei sau a recunoasterii faciale,” a precizat reprezentantul Mastercard.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?