[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

OTP Bank avertizează asupra creșterii riscului de fraudă bancară: „ingineriile sociale sunt cea mai utilizată metodă de compromitere a cardurilor”

2 septembrie 2021

OTP Bank România avertizează în privința creșterii tentativelor de fraudă bancară în ultimul an, în contextul socio-economic generat de situația pandemică și de tendința accelerată de digitalizare a unei arii largi de servicii.

„În cadrul unei analize proprii OTP Bank la nivel local, în perioada iulie 2020 – iulie 2021, se evidențiază o tendință de creștere a fraudelor diversificate, bazate pe inginerii sociale, atât din punct de vedere al numărului de incidente, cât și al valorii tranzacțiilor reușite ca urmare a compromiterii cardurilor clienților,” precizeaza banca.  

Un număr mare al tranzacțiilor de fraudare sunt reușite ca urmare a compromiterii cardurilor clienților. Este un procent de aproximativ 59%, iar ponderea sumelor pierdute de către clienți este de 54% din totalul sumelor inițiate. Este un fenomen care poate fi întâmpinat prin educație financiară și digitală, prin informare și conștientizarea riscului de fraudă, astfel încât clienții să își protejeze datele confidențiale și să evite să devină victima unei fraude bazate pe inginerii sociale”, a declarat Florin Orban, Head of Banking Security & Anti-Fraud OTP Bank România.

Fraudele realizate prin inginerii sociale au scopul de a înșela utilizatorii, prin manipulare psihologică, să dezvăluie informații confidențiale sau să facă anumite acțiuni prin care i se sustrag datele personale și de autentificare, cum ar fi: nume și prenume, adresă, oraș, județ, numărul cardului, data expirării, cod de securitate CVV, cod numeric personal sau telefon.

Cele mai utilizate metode de fraudare sunt phishing-ul, prin care se transmit mesaje electronice în care se solicită date personale de identificare și autentificare sau accesarea unor website-uri, și fraudele prin intermediul platformelor de comerț electronic. În aceeași măsură, datele personale pot fi sustrase atât prin Smishing, phishing-ul prin SMS-uri, sau prin Vishing, metoda prin care victimele sunt apelate telefonic și manipulate să dezvăluie informații personale sau chiar să facă tranzacții.

Iar pentru a evita astfel de situații, trei sfaturi sunt esențiale: nu răspunde mesajelor care cer informații personale, nu accesa link-urile propuse si nu comunica niciodată date aferente cardurilor tale (ex. codul PIN, codul CVV2/CVC – reprezentat de ultimele 3 cifre de pe spatele cardului).

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?