[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

O banca trebuie sa fie sigura, serioasa si responsabila, nu neaparat digitala – studiu. Banca digitala este preferata de maturii fara partener!

24 ianuarie 2021

In top trei valori asociate unei bănci, în opinia românilor, siguranța a fost menționată de 50% dintre respondenți, seriozitatea de 45% și responsabilitatea tot de 45%, potrivit unui studiu realizat online de Reveal Marketing Research (RMR), pe un esantion national de persoane cu varsta de minim 18 ani. Digitalizarea vine abia pe locul cinci, cu numai 25%, dupa flexibilitate, la importanta egala cu respectul.

Studiul a vizat așteptările românilor cu privire la bănci în contextul actual, la începutul anului 2021. Întrucât ne mutăm tot mai mult în mediul online, iar eficiența crește prin digitalizare, RMR i-a întrebat pe români în ce măsură consideră că și băncile fac acest lucru. Cum percep respondenții interacțiunea cu banca în contextul pandemiei și ce valori ar trebui să transmită băncile clienților lor în prezent? Iată mai jos rezultatele!

Percepția romanilor despre digitalizarea băncilor și încrederea în deciziile acestora

32% dintre români sunt siguri că băncile vor continua digitalizarea în următoarele 12 luni. În schimb, o treime dintre români a declarat că nu se așteaptă deloc să se întâmple acest lucru, iar 35% dintre respondenți încă nu sunt pe deplin convinși de digitalizarea băncilor. Cei din mediul urban sunt în cea mai mare măsură convinși de această schimbare a serviciilor bancare – 39% au răspuns că sunt siguri de tendința spre digitalizare, comparativ cu 22% dintre respondenții din mediul rural.

Care sunt valorile pe care ar trebui să le aibă o banca, în opinia românilor?

Întrebați care sunt top 3 valori pe care banca lor ar trebui să le aibă, românii au menționat în proporție de 50% siguranța, seriozitate (45%) și responsabilitate (45%). Având în vedere anul 2020 plin de incertitudine, este de înțeles de ce românii preferă atribute care să le confere sentimentul de stabilitate și siguranță. Pentru segmentele mai tradiționaliste care își doresc stabilitate, siguranță se situează pe primul loc – seniorii pensionari, urmați de familiile tradiționale sunt cei care prefera în cea mai mare măsură siguranță atunci când se gândesc la valorile unei bănci (55%, respectiv 54%). Seriozitatea este o valoare menționată în cea mai mare măsură de tinerii profesioniști (59%), iar responsabilitatea este preferată cel mai mult de către maturii fără partener (59%).

Un sfert dintre respondenți (25%) au menționat digitalizarea ca valoare importantă pe care o atribuie unei bănci. Cei care prefera o banca digitalizată sunt 38% dintre maturii fară partener. Apoi, persoanele educate, cu copii au selectat aceeași opțiune într-o proporție semnificativă – 35% dintre familiile moderne consideră că digitalizarea este o valoare pe care o banca ar trebui să o aibă.

Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1011 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 6-11 ianuarie 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?