Numarul reclamatiilor consumatorilor privind serviciile financiare s-a redus la jumatate, in ultimii trei ani

22 ianuarie 2020

Infiintarea Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a avut o contribuţie decisivă la reducerea reclamatiilor consumatorilor catre ANPC, privind serviciile financiare: cu 55,3% in perioada 2016-2018, potrivit directorului general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, citat de news.ro.

In aceeasi perioada, numărul cererilor adresate CSALB a crescut de aproape patru ori.

În ultimii trei ani şi jumătate, peste 1.400 de români şi-au rezolvat problemele cu băncile şi IFN-urile, prin intermediul CSALB, iar suma totală obţinută în urma negocierilor depăşeşte 2 milioane de euro.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?