Numarul de clienti digitali activi ai Raiffeisen Bank a depasit 50% din portofoliu

3 august 2022

La jumatatea anului 2022, numarul de clienti digitali activi ai Raiffeisen Bank a depasit 50% din portofoliu (din 2,28 milioane de clienti persoane fizice), insumand aproximativ 1,15 milioane.

In ceea ce priveste clientii corporate, peste 99% dintre acestia tranzactioneaza cu banca exclusiv prin canale electronice, potrivit comunicatului


Raiffeisen Bank continua sa fie unul dintre liderii pietei de carduri de credit din Romania, cu un portofoliu de peste 550.000 de carduri active. Numarul tranzactiilor online efectuate de clientii care folosesc cardurile de debit Raiffeisen Bank a crescut cu aproape 40% fata de primele 6 luni ale anului trecut.

De asemenea, in prima jumatate a anului 2022, clientii au continuat sa revina la comportamentul lor de dinaintea pandemiei. Platile cu cardurile de debit Raiffeisen Bank pentru achizitionarea online de bilete de avion aproape ca s-au triplat fata de prima jumatate a anului 2021, iar achizitiile de vacanta s-au dublat. O dublare a fost inregistrata si in ceea ce priveste numarul de plati cu cardul efectuate de clientii Raiffeisen Bank prin telefon sau ceas, in aceeasi perioada.

In iunie, banca a lansat Raiffeisen Smart Market, un ecosistem digital de loialitate intr-o aplicatie care reuneste clientii persoane fizice activi digital, partenerii si IMM-urile si clientii corporativi, pe baza unor capacitati de „analiza avansata”. Clientii digitali persoane fizice sunt recompensati cu oferte atat de la Raiffeisen, cat si de la comerciantii parteneri. Aplicatia poate fi descarcata gratuit din Play Store sau App Store. La doar 2 luni de la lansare, aplicatia are peste 70.000 de utilizatori inscrisi si a oferit peste 43.000 de recompense. 

Rezultate financiare

Raiffeisen Bank Romania a obtinut „o performanta financiara foarte buna” in primul semestru al anului 2022, cu un profit net de 602 milioane de lei, in crestere cu peste 50% fata de primul semestru al anului precedent, „pe baza unei cresteri puternice a creditelor, dar si a profilului de risc semnificativ imbunatatit,” potrivit sursei citate.  

La 30 iunie 2022, activele totale ale bancii depaseau 60 de miliarde de lei, in crestere cu 11% fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar veniturile bancii, de aproape 1,5 miliarde de lei, au crescut cu 14% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Veniturile nete din dobanzi au inregistrat o crestere semnificativa, de 22% fata de anul precedent, alimentata de un rezultat excelent al creditarii, dar si de cresterea ratelor de dobanda de pe piata. Veniturile nete din comisioane au crescut cu 10% fata de primele 6 luni ale anului 2021, sustinute de intensificarea activitatii tranzactionale si de creditare (schimb valutar, produse de creditare, dar si produsele de asigurare care le insotesc). 

Stocul de credite, de peste 37,4 miliarde RON, a inregistrat un avans semnificativ de aproximativ 25% fata de S1 2021, sustinut de o evolutie excelenta a creditarii, in mare parte pentru clientii corporate, crestere cu 46% fata de anul precedent, intr-un context de piata in care companiile au nevoi de finantare sporite atat pentru asigurarea capitalului de lucru, cat si pentru demararea investitiilor.

Depozitele clientilor au atins pragul de 48,8 miliarde de lei la 30 iunie 2022, in crestere cu 11% fata de S1 2021.

___________

Raiffeisen Bank este una dintre bancile universale aflate in top 5 in Romania si deserveste 2,28 milioane de clienti, persoane fizice si juridice. Banca are peste 4.700 de angajati, circa 300 de agentii in toata tara, 1.131 de ATM-uri si MFM-uri, o retea de peste 27.900 de POS-uri. Pentru nevoile clientiilor cu depuneri mari de numerar banca a instalat echipamente de tip Smart DropBox. Din februarie 2022 toate unitatile Raiffeisen Bank opereaza fara casierii, pentru ca angajatii din agentii sa poata asigura consiliere pentru clientii nostri. 

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Mihai Draghici – CEO PayByFace

„Dupa ce oamenii creeaza un cont PayByFace si au adaugat cardul, selfi-ul si PIN-ul, si au avut un pic de curaj sa se duca sa incerce, daca au incercat o data plata prin recunoastere faciala nu mai folosesc altceva (n.r. ca modalitate de plata). 80% dintre ei numai asta folosesc. Le place la nebunie.” 

Afla aici rezultatele in adoptia platii prin recunoastere faciala.

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?