[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Noi modalitati de promovare online – „real time bidding” si retargetarea dinamica personalizata

13 iunie 2016

Fie că e vorba de magazine clasice, fie că sunt giganți din e-commerce, spațiul digital a înregistrat o explozie de noi tehnologii, care schimbă modul de interacțiune a industriei cu publicul. În acest context, „Real Time Bidding” și retargetarea personalizată pot fi utile deoarece oferă posibilitatea de a livra publicului țintă mesaje adaptate în funcție de intențiile unui utilizator de a cumpăra, de istoricul de achiziții și preferințele acestuia.

„Un caz clasic este când un utilizator accesează un site, fiind interesat de un anumit produs (de exemplu: o rochie roșie), dar nu îl achiziționează. Prin RTB, pe parcursul următoarelor zile, îi vor fi afișate anunțuri cu rochia respectivă și cu modele asemănătoare de pe site. Rezultatul este îndemnarea utilizatorului să revină pe site și să cumpere rochia respectivă sau un alt produs pe care l-a descoperit ulterior.”, potrivit comunicatului de presa.

Compania RTB House crede ca potențialul este mult mai mare și, tocmai de aceea, a realizat o listă cu cinci dintre cele mai inspirate și creative modalități de promovare pe care le prezentam in continuare.

1. Retargetarea este și despre păstrarea interesului pentru brand

Real-time bidding ajuta la menținerea imaginii brandului în rândul clienților existenți. Bannerele afișate prin retargetare dinamică pot înlocui cu succes metode mai vechi, precum cupoanele de reduceri oferite prin mail sau carduri cu discount drept cadou. Mai mult, RTB permite, spre exemplu, reactivarea relației cu un cumpărător inactiv de o anumită perioadă de timp, prin oferte promoționale personalizate și orientate către cei care au achiziționat cândva de la un anumit brand.

2. Sugestiile inteligente pot spori afacerea

Tehnologia RTB permite nu doar concentrarea pe achiziție, ci dezvoltarea unui întreg șir de evenimente. Un anunț inteligent nu ține cont doar de istoricul utilizatorului cu scopul promovării unor produse asemănătoare, ci și lărgește orizonturile potențialului cumpărător cu produse complementare. Astfel, dacă un utilizator cumpără o rochie roșie, în zilele următoare îi vor putea fi sugerate accesorii care vin în completarea ținutei.

3. Sugestii bune și anunțuri care se pot adapta

RTB permite atât întocmirea unui șir de evenimente de promovare, cât și a anunțurilor adaptabile. Unul dintre avantaje este că acestea pot fi schimbate în funcție de factori care variază, precum condițiile meteo. Spre exemplu, în cazul unei firme care se ocupă de vânzarea anvelopelor, anunțurile RTB vor varia în funcție de anotimp și pot reacționa rapid la schimbările meteo neașteptate. Fără o planificare complexă, pot fi afișate anunțuri care promovează anvelopele de iarnă în zonele în care există zăpadă la momentul respectiv.

4. Vechii vizitatori pot fi reactivați

Potențialul uriaș al retargetării dinamice este utilizat de tot mai mulți jucători de pe piață. Sunt folosite din ce în ce mai des scenarii de retargetare pentru a crește interacțiunea utilizatorilor cu site-ul, cum ar fi posibilitatea de afișare a anunțurilor pentru utilizatori care nu au vizitat site-ul unui magazin de cel puțin 14 zile, astfel încât să revină. Lipsa interesului unui utilizator în această perioadă arată fie că a renunțat la planul de a cumpăra produsele de care era interesat, fie că le-a achiziționat din altă parte. În ambele cazuri, potențialul cumpărător poate fi informat de oferta reactualizată a magazinului și i se prezintă alte produse ce ar putea să îl intereseze, astfel încât să se întoarcă pe site și să finalizeze procesul de cumpărare.

5. Prin RTB pot fi încurajate colaborările între domenii de activitate

Retargetarea dinamică ajută, de asemenea, colaborarea între branduri asemănătoare, din același segment al pieței, iar industria turismului este un bun exemplu. Folosind anunțurile de tip RTB, agențiile de turism se pot folosi de informațiile pe care le oferă istoricul utilizatorului și preferințele acestuia pentru a-i transmite pe viitor, destinații care îi sunt pe plac și pentru a-l determina să achiționeze pachete turistice. În plus, unui utilizator care caută o excursie în Munții Alpi i se pot recomanda, spre exemplu, informații despre achiziționarea unor schiuri și alte echipamente specifice activităților montane.

Despre RTB House
RTB House este un furnizor de tehnologie cu operațiuni la nivel mondial, care dezvoltă propriile instrumente pentru cumpărarea de spațiu publicitar și afișarea de bannere în modelul de licitare în timp real (RTB). Cu ajutorul algoritmilor avansați pentru retargetare personalizată, compania susține clienți din Europa, Asia și Africa de Nord.
RTB House are operațiuni pe 33 de piețe, printre care se găsesc și Bulgaria, Cehia, Franța, Germania, Maroc, Olanda, Polonia, România, Rusia, Spania, Suedia, Turcia și Ucraina.
Compania execută, în prezent, peste 650 de campanii publicitare și cumpără pentru clienții săi 3,5 miliarde de vizualizări pe lună. Printre clienții din România se numără: Answear.ro, Avon.ro, Cel.ro, Evomag.ro, F64.ro, Fashionup.ro, Olx.ro, Orange.ro, Pcgarage.ro, Shopmania.ro.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?